![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Finns en sak som Grekland bryter emot vilket jag påtalat herrarna i Parlamentet i EU via mail
Det är att Grekland inte ska bryta mot överenskommelsen som gjorts gällande sanktioner mot Ryssland. Detta borde föras in i avtalet som ligger till grund för nytt stödlån. Vem vill ha in ryssarna i Grekland och vad kan det ställa till med vill ingen veta. |
|
|||
|
|||
![]()
Grekland är trots allt medlem i NATO och regeringen och möjligen även parlamentet har nyligen uttalat att de så ska förbli. Tvekar landet på den punkten finns stort land i väst som kommer att ha mer än starka synpunkter.
Jag tror inte att de behöver föra in något om ryssen i dokumenten. Det faller på sin naturliga orimlighet. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nu ska Grekland straffas, som en skolklass som opponerat sig mot sin skolledning. Att se och höra finansminister Stubb när han triumferande deklarerade att " det här paketet är mycket, mycket hårdare än det som Grekland förkastade i folkomröstningen" var beklämmande. Jag inser mycket väl att uttalandet var riktat till hemmaopinionen. Det är många som är rädda om sina små taburetter. Snyggt var det inte.
/Lena |
|
||||
|
||||
![]()
Kommer vi idag äntligen få se ett beslut, tro
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Verkar som det kommit fram en deal nu fast inga detaljer än
http://www.theguardian.com/business/...d-no-deal-live |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Här gjorde Tsipras o co ännu en grov felbedömning när man lovade väljarna att man skulle få en starkare förhandlingssits vid ett nej. Nu förhandlar han istället med ett europa som kan tänka sig en grexit som ett bättre alternativ. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu såg jag visserligen att en omstrukturering av skulden antagligen kommer att finnas med i fortsatta förhandlingar, och det är bra. Det är inte bara jag och andra blöthjärtade vänsterkalimeror som tror att det behövs, det är även många ekonomer. Sedan kan jag tycka att det hade varit bra med kraftfullt europeiskt stöd i den grekiska statsförvaltningen, till exempel vad gäller skatteindrivningen. Men när man ser vilka metoder de tog till under den gångna helgen känns det inte förtroendeingivande. Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Du kan väl titta på ett klipp från Godmorgon i SVT i fredag så får du en liten inblick i problemet med hjälp utifrån.
http://www.svtplay.se/klipp/3096613/...eindrivning-ut |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
från The Guardian: Analyst Marc Ostwald of ADM Investors services reckons the measures in this bailout package are “infinitesimally worse” than the ones turned down in last Sunday’s referendum:
Indeed what is on the table as a deal highlights that: a) there is no long-term future for the Eurozone; b) the desire on the part of Eurozone creditor nations to completely destroy the Greek economy - it can certainly be asserted that this is indeed a worse deal than the 1919 Treaty of Versailles. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
|