![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Fulgte også delvis debatten i EU-parlamentet, live feed. Ble litt overrasket over h v o r direkte og tydelig noen konfronterte Tsipras. Akkumulert frustrasjon? ![]() i k k e en meningsytring fra meg, vel og merke ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det var ord och inga visor!
![]() / Anne |
|
|||
|
|||
![]()
Ja det var det verkligen, bästa talaren för dagen tycker jag,
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det utskällningen var han värd
![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Alltså, märk väl, min åsikt!! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag undrar vad Torbjörn Fälldin skulle ha kallat detta "drama"
Långbänk ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Lars Norén Style.
Man skulle kunna göra en musikvideo av det där. Lägga till en låt. Jag vet inte jag men kanske den gamla Ebba Grön låten (egentligen från början Blå Tågets): Staten och kapitalet ![]() Senast redigerad av Thira den 2015-07-08 klockan 22:00. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Ang Youtube-länken ovan.
Oj då, nu börjar det bli skarpt läge! Krav på konkreta åtgärder? Till oss alla som engagerar oss i det här eländet: Menar ni verkligen att vi ska övergå från att dividera om vems felet är till att tala om vilka konkreta åtgärder som alla parter kan vidta för att föra det hela ett litet steg framåt mot en lösning? Masse |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Senast redigerad av Thira den 2015-07-08 klockan 22:56. Anledning: Auto correctar resultatet av min auto correct |
|
|||
|
|||
![]()
Oj förlåt. Auto correct och ny tel är i te bra kombi. Masse skulle det naturligtvis stå.
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag tycker att det var ett underbart tal! Dessutom var han väldigt grekisk i sitt kroppsspråk!
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag såg också debatten i parlamentet. Efter att suttit och läst tidningar på nätet så blev jag nyfiken på hur grekiska medier rapporterart från debatten.
Jag blir nästan lite chockad över att man i princip plockar bort allt negativt som sades till Tsipras. Att media kan agera fritt, förhåller sig neutralt och redovisar hela bilden är livsviktigt i en rättstat. Duperar inhemsk media medborgarna? tex ERT Inte ett ord om den massiva kritiken enbart Tsipras ord. http://www.ert.gr/o-prothipourgos-sto-evrokinovoulio-prosopo-prosopo-tous-ekprosopous-ton-evropaikon-laon/ Även svenska moderata riksdagsmannen Sotiris Delis är inne på samma spår enl inlägg på facebook |
|
||||
|
||||
![]()
I kvällens Aktuellt ingick bl a en filmsnutt från dagens debatt där bl a Gunnar Hökmark stod upp i bänken och med skarp röst pekade med hela armen och framförde sitt budskap.
Lite längre fram i programmet deltog samma Hökmark i en intervju där han berättade att stämningen hade varit otrevlig och att folk stod upp och skällde. Usch ja Gunnar, så otrevligt det kan bli!!!!! Masse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
...hmm... oseriöst säger jag :-D |
|
||||
|
||||
![]()
När det gäller att försöka informera sig om utvecklingen i Grekland, prenumererar jag på nyhetsbreven från "Nätverket för Grekland". Normalt ska det komma ett brev i kvartalet, men nu har det kommit tre stycken bara den senaste veckan.
Det är många mycket bra och insatta skribenter. I det senaste brevet, som kom idag, skriver bl.a. Göran Greider, Maria-Pia Boethius och Alexandra Pascalidou. Jag vet inte, hur mycket reklam man får göra här, men googla på "Nätverket för Grekland", så hittar du rätt. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Hittar ingen länk till prenumeration. Men man måste kanske bli medlem först?
Verkar superintressant. |
![]() |
|
|