![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, de tre öarna är verkligen olika, och alla tre har ju sin charm. Symi är ju inte min favorit heller (längre, den har ju varit det
![]() Det här var dagens lunch, ugnsbakade kikärter och bougiourdi, ugnsbakad feta, på Levrossos beach taverna. Stället är upprepning från igår men dels stortrivs jag där och det är min sista lunch här, dels hade jag gått stigen ner från Tholaria så jag skulle avsluta med lunch och bad där. (Fast det blev inget bad, en lite kylig vind låg på in i viken så det var inte inbjudande). ![]() Igår kväll åt jag för övrigt middag på Kostaras, gyrosstället. Kanonställe. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Enda godt LUNSJEN var "innbydende" da ![]() ![]() Ønsker deg en ekstra trivelig kveld ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Kari! Jag ska faktiskt med vännerna upp till Lagada och äta. Det blir spännande, har inte varit där på kvällen innan. Och jag har tjocktröjan på
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Nu hade jag tur. När jag kom tillbaka till Santorini och Honeymoon idag hade Julia just gjort fava. Och när jag ville ha det häromdagen fanns det inte, så det fick bli nu istället. Och den var precis så där len och mild som fava ska vara.
![]() Eftersom jag åker hem imorgon så var nog det här sista matrapporten, så jag vill tacka er som har kommenterat för ert engagemang i mitt ätande. ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
ÅÅÅÅ! Julias fava är BÄST!!!!!
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja, den var god! Jag har fått en riktigt god på Karpathos också. Och en på Tilos också fast där minns jag inte var. Jag får prova mig igenom restaurangerna nästa gång
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack själv för alla gosiga bilder!
Ha en fin resa hem o njut av de sista timmarna på fina Honeymoon! // KR |
|
||||
|
||||
![]()
Tack! Jag sitter och försöker bli hungrig inför middagen
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ingen matfråga... men åker du till Tilos sen i höst?..
![]() Sunny, lite nyfiken.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Japp, i höst är det Tilos.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Anade det..
![]() Tack, för aptitretande maträtter och ha en skön hemresa!.. ![]() Sunny, som längtar ner .. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack! Ja, man längtar ju alltid, eller hur ... Har du bestämt dig om hösten definitivt, det lät som om det blir Sifnos igen?
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ja, det är spikat och klart.. SIFNOS..blir det igen! Vilken underbar ö, den passar mig som handen i handsken, så många vandringar att välja på.. ![]() ![]() Senast redigerad av Sunny12 den 2015-06-12 klockan 21:20. |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Inkan, för alla matrapporter. Det har inspirerat mig både när vi var på Fourni och på Samos, men även sen vi kom hem.
Igår gjorde jag för första gången en boureki, som vi nu tar med oss ut till skäret. Du har fotat fantastiska bilder på maten och jag längtar så efter rödbetor med feta. Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för fin rapportering och härliga matbilder. Den där sista med fava och sallad såg i all sin enkelhet så aptitretande ut!
![]() Skön sommar! / Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack igen Inkfish, för din intensiva delning av de grekiska matupplevelserna! Det har varit riktigt, riktigt givande. Och lycka till med den ty åtföljande viktnedgången...
|
|
||||
|
||||
![]()
Temat Dagens Rätt behöver i och för sig inte sluta bara för att du kommer hem...
Kanske vi kan förvänta oss bilder av *Kokt torsk i äggsås* eller *Kåldolmar med brunsås* ![]() För Greklandsrapporteringen blir betyget ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack snälla ni, roligt med så fin uppskattning! Jag har fått lägga en del energi på den här tråden, inte bara för att wifin har krånglat ibland, jag har ju också fått fundera en hel del på hur jag ska variera maten.
![]() ![]() ![]() Pela: jag lovar, du vill inte se en bildkavalkad på kalorisnålt, kalorisnålt, kalorisnålt. Igår åkte jag direkt från flygplatsen till Ica och stod där och bläddrade förvirrat bland mina viktväktarrecept i mobilen. ![]() Sunny: ja, Sifnos tror jag är en ö som passar de flesta, oavsett vad man lägger tonvikten på under sin resa. Den har det mesta och är så himla härlig! Tack vare dina rapporter har jag blivit sugen igen så nu vet jag inte vad som händer nästa år, personliga nykomlingar som Folegandros och Leros (kontraster!) pockar på också. Och Amorgos drar nog alltid. |
|
|||
|
|||
![]()
Jag vill också framföra ett stort tack och uppskattning, även om jag varit dålig på att kommentera i denna tråd.
Kul och annorlunda att du valde "Dagens Rätt" som tema. |
![]() |
|
|