Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-07-24, 17:44
Prochania Prochania är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Semester förstörd.

Hmmm har lyckats få en allergichock på Kreta en gång. Hade varken pass (åkte ospec och hamnade i Agia Pelagia 1992, stannade två timmar packade om och tog bussen till älskade xania, lämnade det mesta på hotellet,) grönt kort eller papper med och fick all hjälp jag behövde då jag svimmade och kräktes om vartannat. de frågade vilket land jag var ifrån och sedan var det bra med det...

2005 var hela familjen där och sonen drabbades av scharlakansfeber. Fick ett nummer till doktor Vittorakis och helt utomordentlig vård, utan tilläggsförsäkringspapper med, bara den vanliga reseförsäkringen som ingår i hemförsäkringen. Har aldrig varit några problem.

Vad gäller "turistiskt" .... som andra sagt, kreta är en stor ö och om man bara rör sig mellan hotellet och stranden i platanias e dy så ja visst... ta en tur, med lokalbuss eller hyrbil, till stavros... herre min skapare vilket paradis på jorden... åk upp i bergen och slås av den enorma utsikten och det lugn som där råder... möjligheterna är oändliga om man är villig att vidga vyerna bara det minsta lilla....

//Erica (som åker om en månad)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:29.