Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-07-23, 10:27
coanma coanma är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005
Standard Sv: Var på Santorini ska man bo?

Vi ser heldigvis forskjellig på reisemål. Vi har bodd både i Kamari og Perissa og liker oss veldig godt begge plassene. Vi var i Perissa i mai en uke og det var kjempefint. Vi leidde scooter og kjørte rundt på øya og fikk med oss både Fira, Ios etc. Det samme gjorde vi sist da vi bodde i Kamari. Alltid er det noe nytt å oppdage. Perissa har flere små pensjonater som ser koselig ut når man går litt vekk fra strandpromenaden. Vi fant at det var litt rimelige i Perissa enn Kamari. Kamari er litt mer "mondænt". Mitt inntrykk er at om man møter hver plass med åpent sind, så "hygger" man seg alltid. Så er det slik at vi er forskjellige, det er vanskelig å anbefale til andre når man ikke heller vet de liker.
Svara med citat
Gammal 2007-07-24, 18:22
essons avatar
esson esson är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Re: Var på Santorini ska man bo?

Tack för era synpunkter, kul att höra hur olika alla tycker. Vi har tänkt oss att stanna 2-3 nätter på Santorini för att sedan åka vidare. Är det någon som kan rekomendera något bra ställe att bo på? Finns det rums raggare på flygplatsen eller ska man ta sig in till Fira?

Camilla
Svara med citat
Gammal 2007-07-24, 20:26
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: Re: Var på Santorini ska man bo?

Hej Camilla!
Ja det finns roomsare på flygplatsen! Jag bodde i Fira på Pension Petros (40 E), 100 meter från busshållplatsen och Calderan, vilket passade MIG som ville ta bussen till Oia och även till Kamari, men om ni vill ha nära till bad finns det andra ställen som passar bättre. Monolithos, Kamari eller Perissa. Vill ni har mycket lugnt är Perissa bra, men även Monolithos. I Kamari är det mer "drag"! Några hotell/pensionat vet jag inte mer än det jag bodde på i Fira, men vet man bara vad man vill så är det ganska lätt att hitta något som passar. Sen beror det på om ni ska åka buss eller hyra bil hur lugnt ni vill bo, men bussnätet är mycket bra på Santorini! Läs på innan ni åker så ni vet vilken ort som passar er så blir det bra!
Svara med citat
Gammal 2007-07-24, 22:02
Mikkels avatar
Mikkel Mikkel är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006

Hei Camilla!

Jeg personlig synes Perissa er en veldig stille plass. På siste turen nå i juni bodde vi i Kamares. Der er det mere liv, kort vei til Thera og jeg syntes det var romantisk der. Vi bodde på Glaros og hotell Artemis som begge er å anbefale for et par netter. Likevel syntes vi det greiere med studios når vi oppholder oss flere netter på en plass.
Svara med citat
Gammal 2007-07-24, 22:57
sussisannas avatar
sussisanna sussisanna är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005

Hejsan!

Hemkommen i natt från Santorini och Naxos. Jag bor alltid på Honeymoon Beach Hotel i Perivolos/Perissa. Tycker att det är ett bra ställe att bo på, det är så trevlig stämning där. Det är lugnt och nära tilll stranden. Det är lite mindre folk på stranden där. Kolla in information angående hotellet här på Kalimera under boende på Santorini. Där finns både mailadress och bilder. Hoppas ni får det bra på resan. // Susanna
Svara med citat
Gammal 2007-07-25, 15:54
coanma coanma är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Helt sikkert greit på Honeymoon Beach. Samtidig er det mange små koselige bosteder som er like bra , slik at jeg ikke helt kan fri meg for at det er litt trist at et enkelt bosted blir anbefalt så ofte.
Svara med citat
Gammal 2007-07-26, 14:39
mkh mkh är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Ska ni flyga hem från Santorini också? Då kanske ni kan ge er iväg till nästa ö på en gång och ta Santorini på hemvägen. ni bör ju ändå komma till Flyget med lite marginal.

Tänk på att när rumsraggarna säger "in town" (om Fira) får man ta det med en stor nypa salt. Vi hamnade mitt på ön med ett par kilometers uppförsbacke innan vi var i stan.... Men det blev ganska bra ändå - inte som vi tänkt oss men OK. Iallafall så här i efterhand, när vi måste muta barnen med färskpressad juice mitt i backen (för att de skulle gå en meter till - det fanns ju pool på hotellet så varför skulle vi titta på någon gammal krater), var det inte så kul .

/Marianne
Svara med citat
Gammal 2007-07-26, 20:59
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av coanma Visa inlägg
Samtidig er det mange små koselige bosteder som er like bra , slik at jeg ikke helt kan fri meg for at det er litt trist at et enkelt bosted blir anbefalt så ofte.
Fast var och en som vill rekommendera Honeymoon måste ju få göra det. Precis som den som vill rekommendera andra ställen får göra det. Ju fler som skriver sina egna tips, desto mer "jämvikt" blir det ju.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:38.