Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-07-21, 11:43
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Ett tråkigt inlägg om inbrott.

Inte vet jag om det är någon tröst, men statistiken säger att det vanligaste bostadsinbrottet sker dagtid, när alla är på jobb/skola/dagis och att buset först rekar och sedan betar av område för område. Semestermånaderna samt jul, påsk & sportlov är stora favoriter.
Om man då skyltar sin frånvaro med överfull brevlåda, oklippt gräs, tom garageuppfart osv så ligger man pyrt till. Dessutom återkommer ofta tjuvarna efter en tid när försäkringsbolagen har betalt ut och nya prylar ersatt de stulna. Detta annonseras tyvärr av alla Panasonic-kartonger vid soptunnan.
Minsta motståndets lag gäller, de som har larm, fönster- och extra -lås klarar sig bäst, De områden som startat "Grannsamverkan mot brott" osv har också fått bättre siffror.
Nej tjuvar är definitivt inte dumma, de är ju proffs på sitt område men jag hoppas att de inte har tålamodet att lusläsa Kalimeraforumet för att hitta bortresta i närheten när de har så mycket enklare tecken att tyda (?)
Fast "Nedräknaren" är ju en fin sammanställning.. Ja f@n vet...

//PO
-Har jag fel så vill jag bara meddela att det bor en rabies-smittad hangarhund hos oss from. den 22/9..
Svara med citat
Gammal 2007-07-21, 11:54
Mosters avatar
Moster Moster är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

Citat:
Ursprungligen postat av PO Visa inlägg
PO - Har jag fel så vill jag bara meddela att det bor en rabies-smittad hangarhund hos oss from. den 22/9
En sån hund skulle ingå i alla flygbiljetter Kan man ta patent på detta och göra sig en extra-hacka, så man kan resa oftare till Grekland Dessa hundar måste ju oxå ha något att syssla med

Moster
Svara med citat
Gammal 2007-07-21, 11:58
bopia bopia är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006

Γεια σασ

Det var verkligen något att tänka på.

Och hos oss bor dottern med sin "best" till hund, som äter alla/allt,hoppas bara att han inte går "lös" på vattansängen,då bli det problem.......

Bopia
Svara med citat
Gammal 2007-07-21, 14:03
Nickas avatar
Nicka Nicka är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Och vi som bara har en stackars eldhund att tillgå! - Ni vet en sån där svart liten tax i smide som står inne i öppna spisen!

Men det är klart - man kanske kan kalla eldstaden för hangar och låtsas att den stela hunden är bindgalen och har eld-rabies.

Nu går jag till ytterdörren och spikar upp en "Varning-för-hunden-skylt"!

Den måste sitta på plats innan vi åker - senast den 30/6 !?!?!
Svara med citat
Gammal 2007-07-21, 14:48
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Nicka Visa inlägg
Nu går jag till ytterdörren och spikar upp en "Varning-för-hunden-skylt"!
Man skulle ju kunna köpa den största rostfria matskålen (minst 50 cm) i djuraffärn, skriva "Killer" eller "Ragnarök" på den och be slaktaren snällt om ett lårben att lägga i. Ett avslitet hundhalsband med nitar visar att den går lös och en trasig och blodig byxbak antyder.. Några dolda högtalare i trädgården som spelar dova morrningar från olika håll kan inte heller vara fel.

Glöm bara inte att inviga sophämtarn, blomvattnaren mfl önskvärda besökare.

//PO
Svara med citat
Gammal 2007-07-22, 13:40
Eirini Eirini är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005

Jag håller med Peter, det är verkligen att skylta med sin frånvaro när man skriver att man är bortrest en längre eller kortare tid i forumet. Det är klart att det känns härligt att få dela med sej av sin glädje när man ska ut på en resa men det finns som sagt människor till allt. Skulle inte förvåna mej om någon sitter och kollar forum som Kalimera.
Det kanske räcker med att skriva reseberättelser när man kommer hem för då har man ju verkligen något att skriva om!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:20.