![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Enligt min uppfattning betalar man för brödet om man har tagit av det. Om man lämnar brödet orört behöver man inte betala för det, fast det hämtats till bordet.
Ypsilon, som tycker att grekiskt bröd är bra men inte gillar osaltat smör. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har aldrig tänkt på om jag får betala för orört bröd, låter det vara osagt...och smör har jag aldrig fått, men gillar att doppa brödet i olivolja...om det passar maten jag äter..:-)
|
|
||||
|
||||
![]()
Bröd är ju i många kulturer ett billigt sätt att fylla buken, dvs bli mätt. Alla äldre människor jag känner i Sverige äter alltid bröd till maten och tycker inte att måltiden är komplett utan, medan de flesta medelålders och yngre bara äter bröd till maten när de är utomlands.
Jag gissar att bröd till maten i Medelhavsländerna har samma ursprung som i Norden. |
|
||||
|
||||
![]()
Det åt vi alltid i Finlad när jag bodde där. Vet inte hur det är nuförtiden
![]() Det var nyttigt rågbröd ![]() I grekland tycker jag att det är gott och skrapa av tallriken med bröd efter maten ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Hur som helst, bröd vill jag ALLTID ha. En grekisk måltid är inte komplett utan. |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har kompisar i Finland som äter bröd till alla måltider! Något som man inte ser så ofta här i Skåne.
Moster ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Då är det som på goda tiden
![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||