![]() |
|
||||
|
||||
![]()
...var vi två som valde det här
![]() Den här bilden är från ENIACS resebrev från juni förra året, tagen i Chora. ![]() Och den här tog jag nedanför Moni Chozoviotissa, klostret, i september: ![]() De har hottat upp den med ny plastpåse och säkrat framdelen med blåa band. Men annars verkar det vara samma. Imponerande att den rullat så långt som från Chora till klostret ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det finns folk som bygger och ställer ut dylika hojar i klassen "Ratbike"
Jag tror Amorgos har en vinnare. "Ratbikes are the ultimate distilled evolution of motorcycling: No Bullsh*t involved. Just do the minimum to keep them healthy and Ride. Let your bike wear it's visual history with pride. No time consuming cleaning, washing, polishing, adding shiny parts that do nothing. None of that, forget about it! Embrace The Pure and Essential Essence of Riding Ride A Ratbike! " ![]() //PO |
|
||||
|
||||
![]()
På Patmos finner man denna relik från en svunnen tid!!! En Royal Enfield av 1954 års modell. Enfield-fabriken såldes sedermera till Indien, och så vitt mig bekant är, lär motorcyklarna alltfort tillverkas.
Länk http://www.sendpix.com/albums/07071005/wj0pm5v76n/ Arne Som var lycklig innehavare av en Enfield runt 1960..... |
|
||||
|
||||
![]()
Den här BMW-veteranen bor på Kalymnos.
//PO |
|
||||
|
||||
![]()
Vilka roliga bilder!
Och ratbike, där fanns ju till och med ett begrepp för det och en tävling ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kul att du och ENIAC valde samma motiv Inkfish!
Jag kan inte låta bli att haka på moppetemat med ytterligare två bilder, den här fanns i Livadia på Tilos: ![]() ...........och den här hittade jag på Naxos: ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Och en från Parga.
//PO |
|
||||
|
||||
![]()
Nu börjar det här närma sig gränslandet till upprörd sopdiskussion
![]() ![]() Undrar vad greker får för bild om de ser oss fotografera sånt där? ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
En annan från Plomarii, Lesvos. //PO |
|
||||
|
||||
![]()
Det där var faktiskt en jäkla bra bild, PO! Väggen, dörren, berget - och vespan. Snyggt!
|
|
||||
|
||||
![]()
Man bugar!
//PO |
|
||||
|
||||
![]()
I kategorin 'Olika sätt att vårda sin dyrgrip' bidrar jag med en från Skiathos.
Lägg märke till tvättsvampen framför styret. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vaxduken var inte dum heller. Eller är det tapet?
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Citat:
PO: Riktigt snygg bild! ![]() |
|
||||
|
||||