![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
I mina fall har Tripadvisor aldrig hittat på några egna nyckel eller stjärnmarkeringar utan det har varit korrekta bedömningar om man jämfört med hotellet själv, resekatalogen eller andra hotellsidor. Däremot så kan ju den enskildes betyg innehålla väldiga variationer om det är detta du blandat ihop med klassifieringen?? Man får helt enkelt sålla med förnuft!!!!!!! Säg att ett hotell har fått 17 fyror och 11 femmor, är det då sen en eller två som gett en etta i betyg är det bara att bortse ifrån tycker jag. Jag gillar sidan eftersom det är de boendes kommentarer man kan lyssna till och inte hotellet själv eller resebyrån. Jag inbillar mig att en gäst ger en mer korrekt syn än ägaren ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
NU hamnar jag lite off-topic, men men - jag ska skriva kort .... Jag kollar alltid Tripadvisor när jag ska resa till t ex storstäder. Som nu i augusti när jag ska både till Bangkok, Hongkong och Kuala Lumpur. Då är Tripadvisor suveränt.
Men i Grekland bor jag alltid på små pensionat, för mig är det charmen, och dessa finns självklart inte listade på Tripadvisor. |
|
||||
|
||||
![]()
Mina krav på övernattning i Aten har varit:
Rent i rummet,trevlig personal,lugnt,bra pris och nära till det mesta och altt detta har jag funnit på Adonis,så det blir fortsättning där också ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Fast klassificeringen jag såg var inte gästernas omdöme utan en lista över olika ställen. Både Ampelos och Aegeo hade 2 stjärnor och Kallisti 4 så jag undrar om någon vet vilka kriterier som gäller för olika stjärnor. Blev bara nyfiken. Aegeo var betydligt finare än boenden som har varit 3 stjärniga när jag åkt charter. Fast märkningen kallas kanske inte stjärnor då. Är turistklass utanför stjärnsystemet? Jag förderar också enklare pensionat bara det finns kyl, hyfsade sängar och är rent och snyggt.
Både Ampelos, Aegeo, Kallisti, Folegandros Apartments, Fata Morgana och de andra ställena som ligger i den här delen av Chora verkar alla vara utmärkta boendealternativ. Apropå Tripadviser. Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Jag brukar inte läsa Tripadviser..men när vi bokat rum,(via Travelpartner, Luftgrop eller andra bokningssidor) nu senast i Milano, Aten och även i Madrid där vi ska fira nyår, så tittar vi på LÄGET och sen ett maxpris vi tänker oss. Centrala lägen i dessa städer kostar SKJORTAN om man vill ha många stjärnor... Vi resonerar som så att rummet sover vi bara i...hela dagarna är vi på annat håll... Detta gäller storstadssemestrar, (på somrarna i Grekland vill vi bo mysigt ha terass, pentry och gärna fin utsikt..DET får kosta ... men blir ofta billigt ändå.)
Sist när vi var i Aten så betalade vi för 7 nätter inkl frukost under 2.500kr på hotel Filoxenia nära Omoniaplatsen..Ett helt OK hotell, över förväntan faktiskt till det billiga priset, men lyhört och med många högljudda ungdomliga gäster... Frukosten var som den brukar i Grekland ![]() Över nyår bor vi MYKET centralt i Madrid, men på ett litet litet pensionat i dubbelrum med dusch för 37,5 euro/natt..Säkert helt OK men inte förväntar vi oss annat än precis det vi betalat för....Vi ska även där endast sova på rummet, dagarna ägnas åt sightseeing...och då har vi mycket pengar över till annat än att lägga dem på hotellrum... ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Ang. hotell i Aten ett ok hotell ar Evripides pa samma gata som namnet i Psirri. rena rum, bra lage, ok pris, frukosten var val inget att skriva om hem, men takterassen var praktfull, aven oppen pa kvallen. perfekt for kvallens pokeromgang, med akropolis mm. i suverant panorama.
|
![]() |
|
|