![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag har några ställen som inte bör missas: Keri, lighthouse of Keri, härlig utsikt.... norrut därifrån är helt annat landskap än övriga ön, branta stup och enorma vyer! Åhh dessa söta små blåa druvorna....åt massor förra sommaren, med risk för magknip
![]() Mina ställen i Laganas är tasos taverna, superbra mat, och Giannis taverna på stranden (exet jobbar ju där..) Jag o min familj tillhör inventarierna där o barnen springer ut o in i köket o kommer av nån märklig anledning alltid ut med nåt ätbart! fy, jag bara måste åka igen i år! // Mia i sthlm |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Finns det något vattenland på Zakynthos? ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja det gör det! Har iofs aldrig varit där, men det ligger i Sarakina. Fixa en karta redan nu så kan du kolla var alla ställen ligger som vi tipsat om här! Tror till o med att det finns här på Kalimera!
Jag vill oxå åka.............. Min killkompis är där nu, ute o festar med min ex-kille som bor där, båda greker..... och jag sitter här o är lite avis ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Maria - jag undrar om ditt ex är någon som man vet vem det är? Ibland är det ju en liten värld som man lever i ? Du kan väl skicka ett privat meddelande om du inte vill lägga ut det på forumet ? Jag är åxå jättesugen på att åka, men kan inte komma iväg förrän kring den 20/8. Jag har en kompis som heter Marcus som arbetar för Apollo just nu och vi har jobbat tillsammans här på hotell i Umeå. Skulle vara såå kul att åka ner och hälsa på... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
oxå sugen o åka i slutet av sommaren!!!!! skulle va skönt att åka utan barn den här gången kanske... kolla inbox // Mia
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej! Klart att du ska åka ner! Så kan du visa oss runt på ön
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Privat guide då kanske? Har ni råd med det så
![]() Har lite planer på g med Zante!!! inte helt omöjligt att det blir en resa till! får börja panta burkar eller nåt........ |
|
|||
|
|||
![]()
Vilket sammanträffande Moro Mou. Mitt ex arbetar också i Laganas fast på L Fratelli.
Giannis Taverna är i och för sig också en favorit så även jag rekomenderar den restaurangen. Thasos är mitt ex släktingar, bra mat där med, men föredrar dock Fratellis mat framför denna. Three Lions Bar är ett bra tips på skönt barhäng, längs huvudgatan och vänster sida efter "barcode" (om jag inte mins fel namn). Har sköna happy hour priser för den törstige. Jag drar ner nu om några dagar, är bjuden på bröllop. Skall faktiskt bli himla kul ![]() Kommer dock att åka mycket bil/ev vespa, är lite trött på Laganas nu såhär efter alla besök, så jag föredrar att åka runt i alla småbyar och mysiga och lite mer ensamma stränder. Hoppas ni alla får en bra resa. |
|
||||
|
||||
![]()
Gia sou Perniki! Va kul! Jag vet var fratelli ligger, bodde på Aktypis nu i juni när jag va ner! Men va aldrig dit o käkade tyvärr...
Ja, alla e väl släkt med alla på Zakynthos, o snart e man väl själv med på inavel där..... Tasos har två kusiner som heter Tasos och Tasos ( inget konstigt me det) Dom jobba på en bar i Kalamaki, där brukar det vara drag oxå! Har du varit mycket på Zakynthos så kanske vi har setts? Va kul med grekiskt bröllop!! Hoppas du får det trevligt på Zakynthos! Kaló taxidi kai kales dhiakopes!! kanni poli zesti eki tora......! Na eiste kala // Maria |
![]() |
|
|