![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag t ycker också ni ska åka... jag drabbades av tandvärk nära inpå mitt bröllop (åtta år sedan) och fick tillslut söka tandläkare.. han gjorde då en provisorisk lagning... som visade sig vara SKIT. Fick söka igen... samma tandläkare - jag bad honom dra bort tanden, men han tyckte jag var för ung för det och gjorde om samma sak - till samma misslyckade resultat. JAg kunde tillslut inte ens bita i en mjuksmörgås. Jag åt värktabletter varannan timme utan att det hjälpte. Tog tillslut med mig svärmor till tandläkaren, eftersom han uppenbarligen inte lyssnade på mig som var "bara" 27 då. Som tur var hade den tandläkeran gått på semester då och jag fick en ny. Han sa på en gång att den här tanden måste ju rotfyllas. Han kunde inte begripa att jag hade gått med sån hemsk tandvärk sådär länge som jag gjort (jag hann gå ned 4 kg) och gjorde omedlebart det som du nog fått göra. Han dödade alla nerver - gick ned i alla tandgångar och skrapade och hade sig. Sen fyllde han igen - provisoriskt - och bad mig åka på bröllopsresa. och sen när jag kom hem gjorde vi tanden färdig.
Såååå skönt när värken sedan släppte. och den provisoriska lagningen höll utmärkt för två veckor på Egina, dit vi åkte på bröllopsresa. Så ÅK: det värsta som kan hända är att du får söka tandläkare där. och får du ändå betala dyrt för det hemma kan du ju lika gärna göra det i grekland. Trevlig resa! |
|
|