![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Det är hårda prövningar för Grekerna nu
![]() Riitta |
|
||||
|
||||
![]()
Minst 95 bränder enligt Kathimerinis nätupplaga. Hemskt, tänker på er därnere!
Gunilla |
|
||||
|
||||
![]()
Så hemskt tråkigt att läsa - tänker på er alla som befinner er i Grekland. Vilka prövningar grekerna måste igenom denna sommar.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vad det inte Parnitha man såg på TV under OS-cyklingen? Vad gräsligt med alla bränder.
birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Fy vad hemskt, tanker pa er och hoppas att de far bukt med elden utan att fler behover satta livet till.
// Helen |
|
||||
|
||||
![]()
Ser via grekisk tv vilken förödande skada de här bränderna medför. Från ERT:s studio såg det ut som om hela Aten brann. Enligt svenska nyheter är det 9 människor som fått sätta livet till och nu har Grekland begärt in hjälp från andra länder för att få bukt med bränderna.
//Zanét ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack alla för visat intresse och omtanke
![]() Bild nr 7, som Expressen visar idag om Greklands bränder är nästan som det var från min balkong. Jag bor lite närmare Parnitha och branden var längre både till vänster och höger på bilden. Och lågorna blev värre efter att bilden är tagen. Hela himlen idag är grå och man ser ingenting upp till bergen. Aska ligger överallt på balkongerna och röklukten finns svagt kvar. Läskigt var det, men branden blev släckt sent i natt. Jag har en svensk vännina som bor i byn Chassia som ligger ganska nära, hon kunde inte sova lugnt i natt, för om vinden hade vänt hade de legat illa till. Nej, nu har jag fått nog av värme och eld. Tur att vi åker till ett regnigt Sverige på Söndag. Monica Senast redigerad av monica den 2007-06-29 klockan 09:34. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vågar inte svära på det, men det är möjligt. OS byn ligger inte långt därifrån. Monica |
|
||||
|
||||
![]()
Ni kommer säkert att uppskatta Sverige nu när allt är så grönt och fint. Här i norr har vi haft bättre väder än i södra Sverige men visst vore det skönt med några grader till. Nästa vecka lär det bli bättre och varmare väder.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Undra hur det är ute på öarna....? Några bränder där?
|
![]() |
|
|