![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Det finns inte så många här på forumet som reser till Thassos, men jag hoppas att nån av dem är en bättre expert och känner matkultur mera än jag, som reser oftast ensam och lagar själv mat. Jag vet nog att också i Limenas kan man få fantastiskt god mat (har läst folks inlägg på olika forums), men vad gäller just mezé, har jag inte mycket info. Här några ställen i Limenas, som folk har tyckt om: * familjetavernan Takis vid platia 28.Oktober, där man kan beställa allt separat, inte bara rätter. Jag är säker på att ni kan välja tillsammans med värdefolket passande mezé. * Thassian i nya hamnen där färjorna ankommer, har t.ex. hemgjorda dolmades, mycket läckra har jag hört. * många har trivts i taverna Moúses i nya hamnen på området av den gamla keramikverkstaden . Där har man fått gott mezé. Också live musik, men på såna kvällar måste man säkert reservera bordet i förväg. Pigi vid den gamla platian och Patrikos i gamla hamnen har också trogna vänner. Hoppas att andra kan hjälpa er mera! Ha en trevlig resa på Thassos och berätta efter resan, om ni har hittat där goda mezé tavernor. Jag ville också veta! mvh/Eija |
|
|