![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi har varit två gånger i Egiali med små barn (först två stycken, sedan tre). Båda gångerna har vi tittat på Lakki men valt att bo på Pension Aegean. Aegean ligger halvägs upp till bageriet i byn, typ 20 grekiska trappsteg upp. Sist hade vi två rum brevid varandra med stor terass utanför, perfekt att sitta där mitt på dagen i värsta värmen i skugga och läsa, spela kort etc. Om en vecka är vi där igen, samma rum!
Lakki känns lite för charter, om du förstår vad jag menar. De rum jag tittat på har varit ok men inte mer, ganska trångt och en del av dem är med smala trappor. Och dyrt! Poolen är ny sen i fjol och kan nog vara djup och utan skydd. Dessutom är det lite myggigare bakom stranden än vad det är uppe i byn. På kvällarna brukar vi först gå hem och ta det lite lugnt och göra i ordning oss och sedan gå iväg till en av restaurangerna, så sent vi bara vågar satsa på. Vi brukar ända vara bland de första middagsgästerna. På det lilla bilfria torget kan barnen springa omkring lite när de tröttnar på att sitta still. Sedan hem den korta vägen i den ljumma grekiska natten och till sängs. Helt underbart. |
|
|