![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Dette er til Pylos.
Det er noen få kilometer lengre til Finikounda, men jeg er ikke sikker på prisen dit. Det kan umulig derie seg om særlig mere enn + 5 E. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Då har vi ett litet hum om läget. Tack så jättemycket för BRA info ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
15.30 går det direktbuss till Pylos/Methoni (ej Chora/Pylos)från Athen, framme i Methoni 21.45. Skall ni vidare till Finikounda direkt så blir det taxi 6-10€, taxin står där bussen stannar. Methoni är ändhålplats och Pylos är stoppet innan. Det är 2,1 mil mellan Pylos och Finikounda. Jag skulle satsa på att få plats på direktbussen från Athen Till Pylos/Methoni i stället för att stanna en natt i Kalamata och sedan vidare. kan tänkas att bussen är full och då återstår erat tidigare alt med första natten i Kalamata. Det går också att välja direktbussen Athen till Koroni och ta taxi därifrån till Finikounda. Anneli kan dessa tider till Koroni. Det lär också gå någon buss per dag från Kalamata till Finikounda via Petalidi/Charakopio.
När ni skall köpa biljett i Athen fråga då efter Pylos/Methoni,Koroni och sedan Kalamata eftersom det går fler bussar till Kalamata än till de andra och se vart ni kommer,det är mitt tips. Jag brukar göra det när jag skall hem hit till Methoni. Senast redigerad av Agda den 2007-06-12 klockan 13:59. |
|
|||
|
|||
![]()
Tackar !
Vet du om det är lätt att hitta rum om man kommer så sent till Pylos ?? |
|
|||
|
|||
![]()
De flesta hotel har öppet mer eller mindre dygnet runt, gäller även Finikounda och Methoni. Är inte dörren öppen så brukar det finnas en ringklocka.
|
![]() |
|
|