Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2005-06-23, 16:15
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Agia anna, agia prokopios, plaka el maragas

Vi gillade Plakastranden bäst (vet egentligen inte riktigt varför) men vet att många även föredrar Prokopios eller Agia Anna.. Georgiosstranden som ligger inne i Naxos stad är helt okej, men mest ifall man inte har lust att ta sig någon annanstans. Man kan ju alltid variera sig och ta en strand per dag

Jag rekommenderar er att bo inne i Naxos stad så ni har kvällsnöjena (för den uttråkade sonens skull och även 15-åringens är det nog roligast där det är mest folk - alltså inne i Naxos stad) på nära håll, promenadavstånd.
Visst går det bussar till Agia Anna och Prokopios också, men det kanske kan vara skönt att slippa.
Jag funkar i alla fall så att jag hellre tar bussen till stranden på dagen och sedan tillbaka när jag är nöjd. Sedan kan man fixa iordning sig för middagen och i lugn och ro strosa omkring och kolla var man vill äta. Vet iofs inte hur sent och hur ofta bussarna går, relativt ofta och relativt sent skulle jag tro. Det är en smaksak.

Jag tror att man helst åker buss mellan Naxos stad och Anna/Prokopios, det känns lite halvlångt att gå... i alla fall dagtid när det är varmt. Buss är dock billigt, vi betalade runt 1 euro per person enkel.

Angående rum finner ni nog det var ni än vill bo, och ja, rumsraggare finns det gott om i hamnen, i alla fall gjorde det det förra året i augusti

Jag har inte dunderkoll på bussarna runt ön, men vet att de inte går överallt. Kanske någon annan som kan svara bättre på det?

Lycka till med planerandet
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:42.