![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Finns det någon brandvägg eller antivirusprogram mot gossar som öppnar portar utan att kolla innan om det är så bra? Han behövde öppna en port när han gjorde något MoparScape-spel.
Nu funkar datorn knappt och jag kan inte ens stänga porten. Inte ens ctr alt delete funkar utan man måste stänga av med datorknappen. ![]() ![]() birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
"Finns det någon brandvägg eller antivirusprogram mot gossar som öppnar portar utan att kolla innan om det är så bra?"
Indragen veckopeng, plus dator- och utegångsförbud brukar vara rätt så effektivt. Då slipper man dessutom krångliga installationer och liknande. R ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Men se till att stänga porten så fort som möjligt. Det finns mängder med pgm på nätet som scannar efter öppna portar för att sedan hitta på allsköns skit... Peter |
|
|||
|
|||
![]()
Har nu lyckats stänga porten, rensat och uppdaterat. Nu fungerar datorn igen. Där man stänger porten så fanns det massvis med portar som var öppna för det interna nätverket, när jag tittar på min dator så är det tomt. Konstigt.
Ska nu göra en sista virussökning för i dag. Himla skönt att datorn vill igen. ![]() Gossen får behålla veckopengen, men får cykla en extra halvtimme på motionscykeln. birgitta |
![]() |
|
|