Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-05-29, 22:12
mkh mkh är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006
Standard Sv: Hur långt klarar jag mig..?

Jag tror biljettpriset är OK. Ni åker ju i Augusti - absolut högsäsong. det är skillnad om man kan åka före/efter skolstart. Det kanske går att hitta billigare till Aten, men då måste ni åka dyrare båtresa och framför allt bo en natt i Aten, så priset måste skilja sig ganska mycket för att det ska löna sig.

Alltså har ni 25 000 - 7000 = 18 000 kr kvar

Om ni ska stanna 14 dagar blir det knappt 1300/ dag. Jag vet inte om det räcker? Vi (standardfamilj, 2 vuxna, 2 barn, 10 och 11 år) gjorde av med 1500/dag förra året, men det var i juni och boendet är ju dyrare i augusti. Då åt vi ute 2 ggr/dag, men den ena typ gyros eller annat enkelt. Fast vi hyrde bil en dag, cyklar, åkte en del buss - så det går att pressa kostnaderna en del. kolla boendeiser på nätet så får du en prisbild.

Lycka till!

/Marianne
Svara med citat
Gammal 2007-05-29, 22:17
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Hur långt klarar jag mig..?

Jag tror nog att ni klarar er. Santorini är förvisso en dyr ö, om ni tänkt er att spendera större delen av tiden där.
Prova billigare alternativ, varför inte en tur till AntiParos. Riktigt bra priser även i högsäsong. Naxos är även det en billig ö, däremot så är det knökat med greker där i augusti, så det kan vara problem med att få rum.

Good luck! /Netwolf
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:57.