![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Agia Anna är den stranden jag nämnde med kantinan. Den ligger nedanför klostret. Här är litet men väldigt fint. Stenar och klippor samt massor av sjöborrar så badskor rekommenderas. Jag gillade stranden även om jag främst föredrar sandstränder. Mycket folk redan i juni så någon avskildhet kan man inte räkna med. Det går en stig från Chora för den som kanske vill vandra hela vägen från Katapola.
Vi bodde hos Eleni och trivdes mycket bra där även om standarden på det rum vi hade var ganska enkel. Möjligen har hon förbättrat det nu. Rummet var fint med härlig utsikt men köksdelen och toaletten sänkte helhetsintrycket lite. Möjligen var vi bortskämda eftersom vi kom från Pension Sofi på Naxos där standarden var på topp. Balkongen och utsikten dock mycket bättre på Amorgos. ![]() Katapola är ett av få ställen i Grekland där jag ätit pizza och italienskt. Otroligt trevligt ställe med en riktig vinkällare och service som inte är är av den här världen. Bröderna som hade tränat kampsport troligen karate serverade barfota med en härlig glimt i ögat. Eva |
|
|