![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag går i samma funderingar och har ö-luffat tidigare med både ryggsäck 35 l? och kabinväska. Båda alt är för små så nu står valet mellan att köpa en större ryggsäck på kanske 45 l eller ta min mjuka resväska som jag åkte till Braslien med i vintras. Hur stor den är vet jag inte och den är exspanderbar som min kabinväska. Kostade runt 800 kr på Åhlens, kanske var det reapris.
Jag reser redan i slutet av maj och förra året saknade jag flera plagg då kvällarna var ganska kalla. Det är inte är kul att använda samma jacka varje kväll. Tar dessutom med mig ett tiotal pocketböcker att läsa under resan. Har hittat en lågprisryggsäck på Stadium som heter Everest och verkar helt ok så trots allt lutar det åt luff med två ryggsäckar. En stor där bak och en liten där fram som kan vara handbagage på planet. Eva Senast redigerad av Eva L den 2007-05-08 klockan 12:51. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag hade också med mig en mjuk 35 L rygga, men den används senare på resan som badväska....Den har jag haft på alla mina öluffningar sen 10 år tillbaka, utan den - ingen öluff! "Inte utan min rygga" !!!!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag ska nog titta på bagar, ja. Den där såg ju inte dum ut även om den var VÄLDIGT stor, 90 liter
![]() Ioslina - jag kollade lite på cavalet nu, de hade också jättemycket. Ska titta på det! OM jag nu kan vara utan ryggsäckskänslan förstås ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ska ta en ny vända på stan. Det är så kul att köpa resrelaterade grejer
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har också övergått till bag på hjul. Mycket bättre än "hård väska". Jättebra !
![]() Jag har den största Duffelbagen från Samsonite, på 130L. Den räcker till 2 personer. Den enda nackdelen är att det inte finns några "plastfötter" att vila den på när man har den i upprätt läge i t.ex incheckningskön. |
|
||||
|
||||
![]()
Verkar lite väl stor och otymplig att släpa på vid färjeturer mellan öarna.
Hård väska är inte heller något bra alternativ för ö-luffare. Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Tänk dig att släpa omkring på en hård väska. Lätt att stöta till andra på båtarna sen tycker jag att väskan även tom väger för mycket. Har en själv som jag inte använt de senaste åren inte ens vid bekväma charterresor med transfer.
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
bosse |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, Everest-säckarna är mycket bra och väldigt prisvärda! Det finns en sådan, mindre modell, i familjen också.
|
|
|||
|
|||
![]()
vi har övergett ryggsäcken för mjuk väska med blixtlås med hjul o. handtag .Men har sett ryggsäck med hjul o handtag.Största felet med hjul när man luffar är att hjulen är för små ,klarar inte ojämnheter så bra .
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Köpte en Samsonte Aeris 87,5 liter förra året. Fattar inte varför jag envisats att packa i ryggsäck i alla år. Vi som bara åker till en ö (Naxos)!
Stora hjul och väldigt lätt att dra på ojämt underlag och inga som helst problem på båten. Kanon bra med hård väska eftersom vi tar med oss glutenfritt hårdbröd när vi åker ner. Tomrummet som blir på hemvägen går lätt att fylla ![]() Ulrika |
|
||||
|
||||
![]()
Köpte en väska i dag men det blev nog inte riktigt rätt... När jag kom hem visade den sig inte rymma 68 l som jag trodde - utan 96,5
![]() ![]() Annars är den jättefin, en samsonite duffelbag med inlineshjul. Fast jag får nog ta en ny runda på stan i morgon och byta den. Dessutom funderar jag på hur man packar en bag bäst. Blir inte den minst skrynkliga lösningen att rulla allting som i ryggsäck? |
|
||||
|
||||
![]()
Lustigt! Tänkte faktiskt precis IDAG på dig och din väska och funderade om man skulle få veta hur det har gått
![]() Gör det verkligen något att den är så stor?? Jag menar, på affären måste du ju ha tänkt att den verkade lagom, annars skulle du ju inte ha köpt den. Och att det blir lite plats över är väl ingen större katastrof!!? Du kan ju i värsta fall ta med fler böcker ![]() Den minst skrynkliga lösningen är att inte ha kläder som blir skrynkliga ![]() Hur man packar tror jag faktiskt har mindre betydelse, men rulla du om du tror på det! |
|
||||
|
||||
![]()
Jo, jag funderar också så. Såg den okej ut så är den väl okej oavsett vad specifikationen säger, ungefär. Men jag tvekar ändå - så det var nog mer med den som jag inte var hundra nöjd med...
När det gäller kläder är allt skrynkelfritt utom en hel del linne, som behöver rullas och sen hängas ut i en varm dusch. Ska fundera till i morgon. Arne konstaterade korthugget på sms från nåt retsinahak att "Tveksam koffert men kan gå" ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Du köpte väl med "öppet köp", det gör alltid jag med det mesta så man kan ångra sig. Jag ö-luffar inte och och har alltid halva lägenheten med, jag gillar en ordentlig resväska på hjul med allt det nödvändiga och en en ryggsäck som "handväska" och som ryggsäck gillar jag Stadiums egna märke bäst som har ett ytterfack lättillgängligt (aldrig hört om ficktjuvar i Parga). Värdesaker som pengar, nycklar, kort o mobil ligger har jag alltid i fickorna. Jag köper alltid kortbyxor med benfickor med tanke på att lägga värdesaker där.
Men det där att man inte får ta med sig vätskor oroar mig lite grann, men vad jag förstår så gäller det bara förbi säkerhetskontrollen, har man väl passerat så kan man bunkra med vatten och annat. Iochförsig en ganska korkad regel om man vill spränga ett plan, terrorister hittar väl alltid på en lösning. birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Inte tänker du väl ö-öuffa med den väskan Inkfish? Det är nog ett väldigt trendigt väskval du gjort. Har sett att många yngre personer står med dessa väskor i incheckningsköerna. För mig verkar väskan enorm men jag har aldrig med mer än 6-7 ombyten för kvällen och motsvarande för dagen och det ryms i en mindre väska eller i en ordinär ryggsäck tillsammans med hygienartiklar. Glasögon och pocketböcker packar jag i handbagaget.
Du får väl provpacka och dra runt den lite för att kolla om det känns ok. Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Tänk dig noga för, Inkfish. Ska du verkligen välja bort ryggan? Fördelen med den är att man bl a har händerna fria och du tar dig fram överallt i gränderna och trappor. Sen att rulla en väska med hjul på grekisk ojämnt underlag, kan ju vara lite småirriterande. Väskar har en tendens att välta. Men du kanske fick med stödhjul?
![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag saknar verkligen den tid i forumets historia där de var mycket vanligare än nu. |
|
||||
|
||||
![]()
Tanterna lär komma ihåg om du släpar runt ett sådant monster bland gränderna. Deras minne av turister med hårda plastväskor som dras över kullerstensgator är kanske inte är lika kul. Dina inlineshjul lär göra större succé. En hyrestant berättade att en förvirrad äldre man hade trott att det var jordbävning när ett chartersällskap bara passerade förbi. Hjulen lever om rätt rejält.
Eva |
![]() |
|
|