![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vårt aller første besøk i Hellas var i Aghii Apostoli, i 1989 eller deromkring, på hotel Elotia, som da var noen måneder gammelt. Området er fortsatt et av mine favorittområder i Hellas, de små badebuktene er helt spesielle, hvertfall for meg.
Vi spiste mest på Ozon, som også eksisterte da. og på en familierestaurant som ble drevet av av en bonde-familie. Han som serverte, pleide å skryte av at "I kill the pig myself" når han trakk oss med på kjøkkenet og viste fram svinekjøttet på menyen. Jeg husker ikke hva stedet het, og vet ikke om det eksisterer ennå. Senere var jeg med på underskriftaksjon og demonstrasjon i Chania hvor turister og fastboende gjorde felles front mot gigantutbygging av hele området. Det fantes visst planer om et stort hotellkompleks som var kommet så langt at en vei ble bygget over det ene neset i retning Chrissi Akti, men jeg tror ikke det er kommet lengre. Antonis, som drev strandbar fra en ombygd Bedford lastebil, var en god bekjent, som nå er borte. Men Yiannis, den lille mannen med den lille hatten som leier ut solsenger, er visst still going strong, tror jeg. For meg er Ag. Apostolii et helt spesielt sted, som jeg vet jeg ser i et overdrevent rosenrødt skjær, noe som gjør det så spesielt å lese beretningene derfra daglig. så keep'em coming, Ulf!! Senast redigerad av JohnS den 2007-04-29 klockan 23:27. |
|
|