Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-04-29, 15:54
jan c jan c är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005
Standard Sv: all inclusive

" allt ordnar sig i Grekland" jo kanske men till villket pris el. tid har erfarenhet när vi varit ett större gäng som har åkt runt . Har funderat på plats tycker mycket om KOS ja inte bargatorna men andra platser , byar .Skulle helst vilja åka till Tilos .Men kanske lite krångligt.TACK för alla svar. Jan C.
Svara med citat
Gammal 2007-04-29, 17:42
Argyris Argyris är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2005

Hej,
på kos har du oxså några AI hotell.
Kolla med Apollo...annars har jag 1-2 tipps.
Men jag har aldrig varit på Kos själv.

/Nico
Svara med citat
Gammal 2007-04-29, 21:11
Smultron Smultron är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

Hej Jan c

Personligen skulle jag aldrig välja all-inclusive i Grekland. Att gå ut och äta på kvällen är ju halva nöjet med en Greklandsresa!!!

För två somrar sen besökte vi Dalyan i Turkiet och då ingick halvpension i den charterresa vi bokade. Hotellet var toppen och maten mycket god, men gud vad tråkigt att äta på hotellet varje kväll! Saknade verkligen att gå ut på stan, välja en "taverna", prova maten och uppleva folklivet.

Har även haft halvpension på Teneriffa och där var det helt okej. Till Teneriffa har jag mest åkt för att få lite sol och värme under vintern samt för att koppla av, så då var maten och folklivet inte lika viktigt.

Alla är vi olika, och så här resonerar jag när det gäller Grekland. Hoppas det kan vara till någon hjälp.

Smultron
Svara med citat
Gammal 2007-04-29, 21:45
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jag förstår att det är tips på bra ai du vill ha, men jag måste också få sälla mig till skaran som i stället berättar hur jag skulle ha gjort.
Jag skulle inte välja ai just för att ni är så många och för att det är så begränsande, vilket kan vara en extra nackdel när man är många.
Alla vill kanske inte äta tillsammans varje kväll och inte göra samma saker alla dagar, och då kan förbetalda måltider bli ett gissel.

Eftersom det är barn med i sällskapet skulle jag välja en ö med fina ganska långgrunda sandstränder. Inte bara för barnens skull, utan även för föräldrarnas, allting blir så mycket enklare för föräldrarna om det är bra bad för barnen.
Jag skulle välja ett boende ganska nära en sådan strand men också nära en stad med varierat utbud av aktiviteter för alla åldrar och smaker.
Boendet skulle vara bungalows där varje familj kan "rå sig själv". Det skulle finnas pool, det är ovärderligt att de lite större barnen kan roa sig där på morgonen medan man packar väskan för dagen och på eftermiddagen när föräldrarna kanske vill sitta en stund på balkongen, duscha, kanske tvätta lite kläder mm.

Slutligen skulle jag välja att åka andra halvan av september när värsta trängseln har lugnat ner sig även på de mest välbesökta platserna där de finaste stränderna finns och vattnet fortfarande är ljuvligt varmt för de små (och stora )
Svara med citat
Gammal 2007-04-30, 19:50
jan c jan c är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005

Lite ekonomiska aspekter A.I kostar 87500 kr. f. 15 pers./vecka .lägenhetshotell utan mat kostar 75000kr. bägge summorna inkl. förs. o. avbest.skydd.hälsn Jan C
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:17.