Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-04-24, 00:46
Curva Suds avatar
Curva Sud Curva Sud är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: Kykladerna - kvinnor och vin, surfing och natur. Eller?

Ja, som sagt, man vet ju aldrig hur sugna vi kommer vara på att lämna Ios när vi väl bott in oss där ett par dagar. Kanske blir vi kvar där, det verkar ju i alla fall vara en ö som "Kalimera" håller kär och nära sitt hjärta. Kan det ha att göra med din, förlåt, ungdoms synder?:-) Hoppas det, för då kan det nog vara något för oss...
Svara med citat
Gammal 2007-04-24, 20:01
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Surfing... har sett surfingstränder på både Paros och Naxos. På Paros är det Golden Beach (tror jag den hette) och på Naxos är det en strand som ligger utanför Chora (huvudorten)... vid den lilla flygplatsen!

Svara med citat
Gammal 2007-04-27, 09:32
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Curva Sud Visa inlägg
Kanske blir vi kvar där, det verkar ju i alla fall vara en ö som "Kalimera" håller kär och nära sitt hjärta.
På den gamla goda tiden - när jag var mer Iosfierad än vad jag är idag - fanns det ingen anledning att lämna ön. Visst gjordes en del tappra försök, men efter någon dag eller två i exil var det bara att återvända. Kanske ni kommer uppleva detsamma.
Svara med citat
Gammal 2007-05-20, 22:42
Curva Suds avatar
Curva Sud Curva Sud är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Pallrade iväg till biblioteket häromdagen och lånade mig en vagabondsk guidebok. Läste en skön text av en tjej som återvände till Ios efter 5 års exil. Hon återkom hela tiden till den där speciella Ios-känslan, hon ville uppleva den igen. Inte vet jag vad hon hade för sig på ön för fem år sedan, hehe, men hennes tid där hade verkligen gjort avtryck hos henne, det märktes.

Förhoppningsvis kan jag och min kompis få fatt på den där mystiken också, nå det där stadiet i sinnet som man bara får tillträde till vid några enstaka tillfällen under ett år eller kanske ett helt liv. Dagar i total lättja, sinnet fullt av konstruktiva tankar och man bubblar av livslust och iver över att få se vad som väntar bakom nästa krön....
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:53.