![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej.
Ni kommer att få en jättefin resa, och skall ni bo på Dimitris Villa i Matala blir ni garanterat nöjda. I ett tidigare inlägg under rubriken "Restips" i forumet "södra Kreta" har jag tipsat om lite trevliga ställen jag har egen erfarenhet av. Normalt behöver ni inte förboka rum under denna tid på säsongen, men vill ni bo på Sunrise i Rodakino är det nog bäst. Detta är ett perfekt ställe både för barn och vuxna, men eftersom det är ett av få ställen som har pool brukar det vara mer eftertraktat än vanligt. Kan tillfälligt vara fullt även på försäsongen, även om det inte är vanligt, men kan ju vara dumt att chansa. Har aldrig varit med om att det skulle vara några problem med att bada på sydkusten. Inga undervattensströmmar som på nordkusten vad jag vet, eller har hört talas om. För säkerhets skull kan ni fråga på resp. hotel om just den plats ni är på för tillfället så vet dom säkert besked, men som sagt, under alla mina år på södra Kreta har jag inte någon gång upplevt problem med detta. Trevlig resa. |
|
|