![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Om det finns lediga rum när jag kommer till ön som inte är allt för dyra tänker jag bo där under årets resa. Verkar väldigt trevligt och bilderna på deras hemsida lovar gott. Jag reser i lågsäsong och förbokar inget. Vill vara fri att resa vidare från en ö till en annan när det passar. Här hemma är livet inrutat och organiserat så på semestern vill jag ha lite mer utrymme för spontanitet.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Kantänka jag skulle skicka Hustrun till ovan rubricerade akvarellkurs??
När Hustrun fyllde 50 år 1999 inhandlade jag målargrejor till henne. Dock för olja. Staffli, en knippe penslar, tiotalet dukar, samt därtill ett träskrin med massor av färgtuber samt paletter. Ej billigt precis... Vill minnas att det hela kostade i runda tal dryga 3000 Sek. Dessa utensilier stå fortfarande efter åtta år ouppackade i ett förråd här hemma. Märkligt, enär Hustrun är en erkänt skicklig tecknare... Jag har nu hotat Hustrun med att denna sommar ta ut utensiliebråten till stugan på skäret och att jag på ort och ställe ska förfärdiga ett konstverk med titeln "Hav i storm" Kan som kuriosa nämna att jag helt saknar konstnärlig ådra. Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Bernt! Ja jag minns också Fotis historier om Folegandros. Bland annat en berättelse om var han fick tröskeln till sitt hus från. Sten och marmor är ju billiga material på denna ö men trä är dyrbart, men vad han berättade var att tröskeln kom från ett skepp som förliste utanför Folegandros.
![]() Eva L! Om du kommer i lågsäsong är det nog inte så dyrt, men högsäsong lär kosta 900 kr!! ![]() Arne! Varför inte anmäla både dig och din fru till en målarkurs på Folegandros? ![]() |
![]() |
|
|