Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-04-20, 23:17
Drakullas avatar
Drakulla Drakulla är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Bananbåt, jetski m.m.

Någon som vet ifall man kan åka bananbåt eller i gummiring efter båt någonstans på Chania kusten? Det hade varit kul att prova sånt eller jetski och kanske tom parasailing efter båt om man nu vågar...

/Drakulla
Svara med citat
Gammal 2007-04-20, 23:45
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Bananbåt, jetski m.m.

Godafton Drakulla!

Låt mig presentera Kaktus Taverna ca 400 m från er hotell på väg tillbaka mot Chania. Där hittar du både jetskis, trampbåtar, utmärkt grekisk mat och ruskigt bekväma stolar. Det är mitt stamhak för långa lugna frukostar och en god bok och dessutom min förra arbetsplats Lite närmare ert hotell, på piren ungefär halvvägs, finns paragliders och ibland en banan. Inte kommer ni att behöva vara sysslolösa inte.

Trevlig helg!
Kickie
Svara med citat
Gammal 2007-04-21, 09:51
Drakullas avatar
Drakulla Drakulla är inte uppkopplad

Tack så mycket för tipsen! Det bådar gott!

Trevlig helg!

/Drakulla
Svara med citat
Gammal 2007-04-21, 13:35
Skilla Skilla är inte uppkopplad

Nyfiken på var i förhållande till Agia Marina denna trevliga Taverna ligger? (Har inte varit på Kreta förut och ska dit i slutet av Juni)
mvh
/Skilla

Senast redigerad av inkfish den 2007-04-21 klockan 17:01. Anledning: långt citat
Svara med citat
Gammal 2007-04-21, 14:06
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Om man törs påstå att Agia Marina har ett centrum så ligger Kaktus där Strax efter INKA Supermarket, Family's Gyros och snett emot bageriet (som har ljuuuuuvliga bakverk. Peka på det du vill ha, engelskan är det dåligt med. Grekerna tar för sig och betalar sen - gör så du med) på strandsidan från Chania sett. Det är en liten smal gång ner mellan husen (mellan mäklaren Chania Homes och Xrissas hårsalong), sen sitter man på stranden och blir omhändertagen av min "familj". Solnedgången är fantastisk, vid blåst kan man sitta bakom glasdörrar och man kan ta allt från en glass till en full grekisk middag. Många greker äter där, på söndagar är det tji i helsike att få ett bord.

"Pappa" Yannis är några år yngre än mig så det får jag inte kalla honom...

Ska jag slå ett slag för en annan favorit med "kasslervarning" så måste jag nämna Taverna Romanza. Jag vet minst en Kalimeran som håller med mig nu Missa inte att ta en sängfösare i lilla baren på baksidan, där finns även pool och en liten lekhage. Barn är mer än välkomna att springa mellan borden. Romantza hittar man på en tvärgata upp emot gamla byn, vägg i vägg med hotell Canea Mare. Lysrör, sittsår, RÖDA dukar och fantastiskt trevlig ägarfamilj. Fråga vad som står på spisen, gå in i köket och peka ut din portion, ta ett glas vin/öl och låt personalen charma er.

Drinken och underhållningen hittar ni på Kaluha Bar, strax före hotell Thalassa. Manos är vass som tusan på cocktails och sååå söt!

Hälsa gärna från mig så har jag några shots innestående när jag kommer ner

Nu VILL jag hem till Agia Marina!!!
Kickie

Senast redigerad av inkfish den 2007-04-21 klockan 17:01. Anledning: långt citat
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:15.