![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Det er litt morsomt å se hvor forskjellig vi opplever de samme stedene. Jeg har bodd i Rethymnon tre ganger, og vært innom der et par ganger ellers når jeg har vært på Kreta. I Rhodos by har jeg bodd minst fire ganger. Begge stedene hadde vi meget vellykkede ferier alle gangene.
Jeg kan faktisk ikke nevne et eneste sted vi ikke har likt oss, av de stedene vi har vært lenge nok til å få et visst inntrykk av stedet. Agios Nikolaos på Kreta er den eneste byen vi har vært der vi følte ei uke var nok, og at vi på en måte var ferdige med stedet. Men også der hadde vi det fint den uka vi var der! Symi virket ikke spesielt attraktiv på meg, men jeg har ikke noe grunnlag for å si det etter bare en dagstur dit, så det kan godt hende øya hadde vist seg å være helt fantastisk hvis vi hadde vært der lenge nok til å bli mer kjent. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kommotini på fastlandet, Urk
![]() Camilla |
|
|||
|
|||
![]()
Måste hålla med om att jag tror att det Din/min sinnesstämning som styr...vi är alla olika men eftersom vi är på det här Forumet så har Vi alla ett gemensamt mål...Grekland!!
|
|
||||
|
||||
![]()
Blev inte nyfiken på att åka dit, men undrar var i Grekland det ligger? I norr?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Camilla |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för beskedet
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Vi liker å bo i Rhodos by, selv om vi bruker mye tid utenom det mest utpregede turistområdet, som f.eks. i Rodini-parken, Zefyros-stranden og byen sør-vest for gamlebyen, fra området der gatemarkedet er og videre sørover. Men også inne i Gamlebyen finnes det en verden utenfor Sokratesgaten og Riddergaten, man skal ikke så langt inn i bakgatene før grekerne lever sitt eget liv, og de gamle sitter på sin stol utenfor og betrakter de få turistene som rusler forbi, barna som leker i gaten og livet i sin alminnelighet. Det bor faktisk 8000 mennesker innenfor murene, hvis ikke tallet har gått ned de aller siste årene! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag kände mig beklämd över de yttre förändringar som turistkommersen medfört på några ställen i staden, men när jag gick där tittade jag uppåt hela tiden och såg vackra balkonger, underbara fönsterluckor och fantastiska tak istället för tingeltanglet på gatan! I de övriga delarna av den gamla staden villade jag bort mig i timmar i gränderna och bland de små torgen. Gick där och föreställde mig att varenda sten berättade en historia om alla de människor som gått där före mig under århundradena! För att knyta ihop detta så det passar in lite i tråden, så kände jag inte att de nyare delarna av staden hade något speciellt att tillföra mig. Jag var inte där så många dagar, men umgicks med personer som bor där, och var både i moderna bostadsområden och i bergsbyar söder om staden. |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har svårt att hitta något sämsta ställe i Grekland även om man stundtals har haft dåliga möten eller hyrt något uselt rum.Jag tycker ändå att jag får med mig något positivt från varje ställe.Däremot valde jag bort Grekland ett år till förmån för Bulgarien och det gör jag aldrig mer om så jag har ett sämsta ställe men som sagt var inte i Grekland.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Citat:
![]() Själv har jag bara blivit besviken en gång. Det var på !!!"vågar jag säga var" jo det var på Paros Där blev vi för enda gången riktigt blåsta på boendet, lite ovan var vi, men dyrt skitigt och en otrevlig hyresvärd som tog betalt i förskott så vi var tvungna att genomlida 3 nätter där. Usch ![]() ![]() ![]() Tyvärr för Paros har jag aldrig varit där sedan och det var 9 år sedan. Hälsningar från en Långsint Glenn Senast redigerad av glenn_f den 2007-05-24 klockan 23:09. Anledning: Tillägg |
![]() |
|
|