![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Svar till farbror Janérik om MMS:
När jag ska skicka en bild kan jag välja: antingen till nåns mobil eller till en e-postadress. Eller som vykort, till och med. Då går MMS:et till Extrafilm i Sverige som gör ett jättefint vykort med text som man skickat med sin bild - och skickar det till den adressat man angett. I höstas tog jag en bild av mig själv i Chora på Amorgos en tisdag vid lunchtid - och mamma och pappa hade den som vykort i brevlådan hemma på västkusten på torsdagen ![]() ![]() En liten utvikning om vad man kan roa sig med som ensamresenär. Hoppas farbror hängde med ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Det kan alla mms-mobiler göra (men det förutsätter naturligtvis att mottagarens abbonemang har tjänsten och det vet jag inte om alla har). Däremot tror jag inte att alla mms-mobiler kan skicka mms till e-postadresser, eller? |
|
||||
|
||||
![]()
Oj vad tanterna kan, jag blir alldeles imponerad och tar till mej av informationen.
![]() Just den med att skicka som vanligt vykort var ju en rätt smart grej. Hur dyrt är det och hur får man igång en sådan tjänst? Mvh Farbror Janérik |
|
||||
|
||||
![]()
Om jag minns rätt kostade det snarare 20 än 30 spänn. Låg nånstans däremellan.
När man tagit bilden väljer man "skicka som vykort" i stället för "skicka som MMS". Jag har Telenor, för övrigt. Vet inte det spelar in eller om alla operatörer har samma avtal med Extrafilm. |
![]() |
|
|