![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Mobil og sms og mms og store regninger etter man har kommet hjem?
Men jeg vil jo reise alene, vil jo ha lugn og ro, vil ikke ta med hverdagens stress, enten det er jobb eller annet,'alltid-tilgjengelig'-syndromet. Mobilen skrus av det meste av tiden. Og om man i verste fall skulle behøves, ja, da er vel folket der hjemme kapable til å finne en. Selv om en ikke har fortalt hvilket hotell man bor på. Noe annet er det selvsagt for den som vil eller må dele opplevelsene underveis med de som ikke er tilstede. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Min mobil är aldrig ett stressmoment eftersom jag inte använder den i jobbet. Den är helt privat. En jobbmobil hade jag inte tagit med mig om jag inte beordrades göra det. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har aldrig lärt mej förstå detta med MMS, jag är av den bestämda uppfattningen att e-post ska vara i enbart textformat (alltså utan en massa formateringar och bilder och ikoner), diksussionsinlägg här på Kalimera gör jag också helst i grundformat. Varför skulle jag då helt plötsligt börja skicka meddelanden till mobiltelefoner som jag inte vet om mottagaren klarar av att öppna.
Nej, tacka vet jag oformaterad text, billigt och bra. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]()
Dock är det inte helt lätt att skicka bilder och videosnuttar som oformaterad text, då är det bra att ha MMS-möjligheten
![]() Och man skickar bara till dem man VET kan ta emot bilder på mobilen. Är man osäker mms:ar man bilden till deras mail i stället. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hmm, nu tror jag bestämt att tant håller på att lära mej nånting nytt
![]() Mvh Janérik (också 60-talist) |
|
||||
|
||||
![]()