Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-04-13, 11:02
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: kreta vs korfu

Genuint för mig är en plats som lever även när inte vi turister är där,och det gör Rethymnon.

Senast redigerad av Kalimera den 2007-04-13 klockan 12:35. Anledning: Lång citering
Svara med citat
Gammal 2007-04-13, 11:25
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av ATHANASIA Visa inlägg
Genuint för mig är en plats som lever även när inte vi turister är där,och det gör Rethymnon.
Nu tänkte jag inte på din uppfattning utan på frågeställarens eftersom hon hade med ordet genuin och inte allt för turistisk i sin fråga. Jag tror att det är ett ord som vi ibland lägger in väldigt olika innebörd i och jag tror inte att de avsåg att besök Rethymnon utanför turistsäsongen.

Eva
Svara med citat
Gammal 2007-04-13, 11:38
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

Tror inte heller de tänkte besöka Rethymnon utanför turistsäsongen,men måste ändå vidhålla att det finns massor av platser och restauranger i Rethymnon som är hur genuina som helst.Bara att gå bort från strandpromenaden i de små gränderna så hittar Ni restauranger som är som små hål i väggen....och vardagslivet in på knutarna.Räcker för mig...
Svara med citat
Gammal 2007-04-13, 11:48
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Jag vet har varit där många gånger och min dotter har även arbetat där några säsonger. Ute i ex Misiria går vardagslivet sin gilla gång men stan är under turistsäsongen en massturismort och passar kanske inte den som skriver att det inte ska vara så mycket turister utan genuint. Samtidigt framgår det väl ganska bra av charterbolagens beskrivningar vilken karaktär orten har så den som överväger att åka dit och bo på Bio vet antagligen vad det handlar om. Egentligen är det ganska svårt att ge tips till en person eller familj som man inte känner. Betydligt enklarare om frågeställaren är mer konkret.

Eva
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:12.