![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Tack alla ni som lämnar kvar böcker när ni reser hem igen. På flera ställen här på ön finns det travar av böcker som jag lånar. Det är lite speciellt att sitta under ett träd med fötterna i havet och läsa om Arn på norska
![]() Har funnit mycket nöje i "åter-"läsning av många böcker, senast The little drummer girl av John le Carré (lite greklandsanknytning däri), han har ett fenomenalt intressant språk. Blir jag riktigt läsdesperat får det bli tyska och franska böcker med, tyvärr missar man då antagligen halva poängen . |
|
|
||||
|
||||
|
OK! Efter min semesterläsning har jag skickat mina bästa pocket till dottern i Boston. Nu kommer jag att lämna ett par av dem till hotellen/pensionaten i Grekland i stället. Rent praktiskt: Går du runt till hotellen och kollar vad som är inlämnat, eller?
![]() Ivi |
|
|
||||
|
||||
|
Nå leser jeg "Åndenes hus" av Isabel Allende. Forrige bok jeg leste het "Paradiso" og er skrevet av en norsk dame, Tove Cecilie Fasting, som flyttet til Helles. Hun skriver om dagliglivet, likheter og ulikheter. Kjempefin bok som gir både latter og lengsel.
|
![]() |
|
|