![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack Monica för att du vill berätta för oss om livet där nere!
Speciellt jag som tycker så mycket om Kalymnos läser varje ord många gånger ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Når Kalymnos nå klatrer på 'ti-på-topp-listen av øyer, har kan hende du MonicaP en viss fortjeneste der. 'Utenriksminister', ikke sant? |
|
||||
|
||||
![]()
Ett mycket intressant blogginlägg som jag helt missat då när det skrevs för fem år sedan.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Monica! för allt intressant du skriver om Livet i Grekland. Jag har samlat allt i en särskild mapp på datorn - en skatt för den "greklandsdåre" som jag ju är.
|
|
||||
|
||||
![]()
Oj då...
|
|
||||
|
||||
![]()
Jisses! Är det redan sex år sedan du började skriva. Otroligt hur snabbt åren går.
|
|
||||
|
||||
![]()
Spännande.
Är och känns det likadant idag? // KR |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ha ha, jag bara dök rakt ner i din skriva utan att kolla datumet. Sen ser jag lite förbluffat det Eva skriver ovan. Oj då det var skrivet för FEM år sedan!!!!! Och lika intressant att läsa som nytt idag. En reflektion som jag gör på det du skriver Monica är att jag upplever en viktig likhet med alla som lever någonstans med ett ursprung från ett annat land. Det är att de tre absolut viktigaste sakerna till att börja med är: 1 Språket 2 Språket 3 Språket ..... så tror jag. Känns det så också för dig Monica? ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
KR: Det känns likadant, men de där busiga barnen har blivit stora...inga fler måbarn förväntas heller, om jag tyder tjejernas åsikter rätt...
Masse: Språket är alldeles säkert den viktigaste komponenten i det man behöver för att riktigt komma in i ett annat lands livsstil. Efter alla år har jag fortfarande en del att lära mig och slarvar en hel del, gör dumma fel som inte ens en fyraåring skulle göra. Men jag FÖRSTÅR allting, inklusive flerstaviga ord...och det gör att man kan avläsa stämningar, outsagda meningar, ironier, det underförstådda. |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Monica! Ganska lustigt att jag hittade det här inlägget just idag där det står om er förening. Jag har nämligen gjort en lista över alla svenska föreningar, klubbar, skolor m.m i Grekland och tittade nu in för att be dig om en kontaktperson (e-mailadress och gärna namn) till skolföreningen på Kalymnos... Dessutom undrar jag vad den internationella föreningen heter (Neighbours?) och om jag får skriva dit ditt namn och mailadress som kontaktperson?
Svenska föreningar, skolföreningar, klubbar m.m i Grekland Hoppas allt är bra med dig! Kram ☼☼☼ |
|
||||
|
||||
![]()
Jag skickar ett PM till dig, Eva! Visst kan jag vara kontaktperson!
|
|
||||
|
||||
![]()
O.k, Monica, tack! Nu såg jag ditt svar här...frågade nyss igen i svaret på ditt PM...
Ha det finfint! ☼☼☼ |
![]() |
|
|