Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-03-06, 22:18
Lisbeth K Lisbeth K är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005
Standard Hur många har träffats genom..Kalimera

Så sitter jag åter igen hemma i Stockholm efter en oootrolgt trevlig vistelse uppe i Luleå hos Påivi, Lasse, Marita & Aurora....
När vi var lååångt där uppe satt jag och funderade på hur många är det som har träffats genom/tack vare Kalimera egentligen
Själv har jag knutit en hel del trevliga nya kontakter TACK VARE Kalimera!
Så det skulle onekligen vara kul och "höra" ...
Har ni träffats genom Kalimera, och jag skulle ju kunna tänka mig att det kanske finns par som "blivit till" tack vare Kalimera
Eller.....
Svara med citat
Gammal 2007-03-06, 22:25
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hur många har träffats genom..Kalimera

Oj oj.......räknade igenom min kompislista jag skapat här. 35 personer av 37 i den har jag träffat. Men hur många övriga jag träffat förutom alla de där har jag ingen aning om ?? Troligen fler än 35, finns inte en chans att räkna igenom dem.

Hasse
Svara med citat
Gammal 2007-03-07, 07:29
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad

[INDENT][INDENT]Jag var på senaste Kalimeraträffen på Faros i Stockholm, mycket trevligt, hoppas få träffa er igen! Och så träffade jag Lasse o Päivi på Landvetter när vi reste med Flyme till Kreta för lite drygt ett år sedan. Någon partner har jag inte hittat via Kalimera men jag är öppen för förslag!!! [/INDENT][INDENT]Gunilla[/INDENT][INDENT][/INDENT][/INDENT]
Svara med citat
Gammal 2007-03-07, 07:33
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad

Många konstiga grejer i föregående inlägg, hur kan det bli så?
Svara med citat
Gammal 2007-03-07, 07:51
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Wardakis Visa inlägg
Många konstiga grejer i föregående inlägg, hur kan det bli så?
Jag försökte en gång förstå varför det blir en synlig indent-kod ibland, men lyckades inte. Jag tror det blir ibland när man ändrar i sitt inlägg innan man skickar iväg det, fast jag förstår inte hur och varför.

Däremot har jag sett att man kan gå in och redigera bort det i efterhand, så om du läser det här inom en timme från det att du skrev inlägget så borde du kunna göra det.

... och hur många jag har träffat... Uppskattar att det är runt 50 personer. Cirka 10 har jag återkommande kontakt med och en handfull av dem har blivit riktiga vänner.

Senast redigerad av Elisabet den 2007-03-07 klockan 07:58.
Svara med citat
Gammal 2007-03-07, 11:52
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Jo många vänner har man fått här!!

Flera av dem träffar vi privat "utanför" Kalimera-sammanhang! Jag har även fått goa brevvänner som man pratar mycket annat än Grekland med...
Känns mycket gott!

Lisa
Svara med citat
Gammal 2007-03-07, 14:33
Nefelis avatar
Nefeli Nefeli är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Jag har inte träffat några vänner än som ny medlem och nybliven mamma, ändå hoppas jag att göra det i framtiden!
Ytterligare det känns som jag känner många som har skrivit sina inlägg.
Det finns en må bra känsla här på kalimera, en känsla att man är redan på semester !

Spelar ingen roll om det dundrar och blåser ute det är alltid solig på kalimeras sidor.
Svara med citat
Gammal 2007-03-07, 14:44
Argyris Argyris är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2005

ingen vill vara vän med mig...

Nä skämt åtsida: Jag träffade faktisk en trevlig Kalimera person (Tack Nina) på Kreta i fjol och visade henne några trevliga tavernor. Om det är så att någon skall ner till Kreta nästa vecka, så finns jag där måndag till torsdag och sedan 1 natt i Athen..

Nico
Svara med citat
Gammal 2007-03-07, 15:56
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Nefeli Visa inlägg

Ytterligare det känns som jag känner många som har skrivit sina inlägg.

Det är ett bra sätt det med, att få nya vänner. Allt behöver inte hända i verkligheten. Verkligheten = mötet mellan 4 ögon.

Vi som har funnits här i flera år har ju också börjat skriva i forumet, precis som du gör nu.

Hasse (med sedan 1999)
Svara med citat
Gammal 2007-03-07, 20:55
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad

Norrbotten-kalimeror har jag ju träffat några ganska så många gånger tack vare våra träffar på Kafelino här i Luleå, och vi håller ju kontakt med varandra så klart. Nu har det faktiskt gått ett tag vi senast träffades, så Eliiiiiisabet!!!! hör av dig

Sedan har jag träffat rätt så många kalimeror från södra delen av landet också under det senaste året tack vare kalimera-träffar både på Karpathos och Stockholm. Dessa träffar i sin tur har resulterat i att man har hållit extra mycket kontakt med några. Och det är jag VÄLDIGT glad åt Att vi dessutom har lyckats med att locka några kalimeror på besök hit upp till Luleå är toppen! Nu väntar vi på lämmeltåget när Lisbeth K. (vår nya Norrbotten-ambassadör ) har spridit nyheterna om allt det fina man kan uppleva här till er andra i Stockholms-kretsen

När det gäller västkust-kalimeror så har jag sjävklart träffat Riitta flera gånger eftersom hon bor i Uddevalla varifrån Lasse kommer. Där blir det ju att hälsa på åtminstone varje sommar!

Ivi
Svara med citat
Gammal 2007-03-07, 21:06
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Här i Umeå har vi träffats många gånger både i mindre sällskap samt i större fester oftast med Arne och Birgitta som värdpar. De har gjort en helt fantastisk insats på grekfestområdet och nu träffas vi även i andra sammanhang. Jag har också tillsammans med mina närmaste ordnat en kalimerfest som varade halva natten lång. Kanske mer greker än kalimeror men kul hade vi alla tillsammans. Har även kontakt via email och brev med folk som är aktiva eller har varit aktiva här i forumet och vi har träffats både i ö-världen, på grekiska fastlandet samt på fester i Stockholm och Malmö. Har fått uppleva både gästfrihet och generositet vid flera tillfällen. Jag surfar inte så mycket på internet och det här är det enda forum jag aktivt deltar i även om jag vid något tillfälle skrivit en rad i ett blomsterforum.

Eva
Svara med citat
Gammal 2007-03-08, 09:02
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Ivi Visa inlägg
Norrbotten-kalimeror har jag ju träffat några ganska så många gånger tack vare våra träffar på Kafelino här i Luleå, och vi håller ju kontakt med varandra så klart. Nu har det faktiskt gått ett tag vi senast träffades, så Eliiiiiisabet!!!! hör av dig
Jo vi pratade ju i höstas om att ses i början av året, men det har varit så mycket annat som kommit ivägen + att det ju är skidsäsong och den är alltid som den är, så ännu ett tag ser det tjockt ut i almanackan.

Men vad säger du/ni om 21 april? Vi kan väl prata vidare om det i inboxen (Hör av er alla norrlänningar och andra som är sugna på att vara med ) och sedan göra en egen tråd om saken.
Svara med citat
Gammal 2007-03-08, 23:23
sanckars avatar
sanckar sanckar är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Jag måste ju medge att genom Kalimera har jag träffat minst 14 nya vänner och vi träffas lite nu och då. Många trevliga kalimera-fester har jag varit på..och fler kommer det att bli.

Jag ser fram emot varje möte och hoppas att få nya erfarenheter och reseskildringar med mig.

/Sussan
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:42.