![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej,
Jag har aldrig varit på Symi så jag kan inte säga vad som är bäst... Jag har bott i Stefanakis Villas på Tilos. Det är tämligen nybyggda bungalows, bara fyra stycken i deco-stil på berget ovanför Livadia. Det är nog det bästa boendet jag någonsin haft i Grekland! Det är ett rymligt tvårumshus med AC i både vardagsrum och sovrum. TV, dator, bil och kaffebryggare ingår. Ganska stora uteplatser med fantastisk utsikt över havet, bukten och Livadia. Ägaren Stefanakis (som man kallar Steve) är hur trevlig och tillmötesgående som helst. Han driver en liten turistbyrå, ett litet hotell och hyrbilsverksamhet. Vad var då negativt? Tja, det finns ju ingen pool. Närmaste badställe är nedanför berget, stenstrand. Båten till Rhodos går inte särskilt ofta och transfertiden kan vara lång (i vårt fall fick vi övernatta första natten i Rhodos stad i väntan på båten). I 14 dagar kanske man blir uttråkad i paradiset, om man inte är utbränd eller så. En kombinationsresa är nog en bra idé. Själv var jag på Tilos i en vecka och hoppas kunna åka tillbaka! Och självklart vill jag bo i en bungalow! Det är en liten ö, korta avstånd. Mellan bungalowerna och stan är det 1-2 kilometer skulle jag uppskatta. Taxipriserna har jag ingen aning om, be någon trevlig grek ge er lift hemåt efter tavernabesöket vettja... ![]() Hoppas att det hjälper er även om jag inte kan jämföra med Symi. Ha en härlig semester, vart ni nu åker... /Charlotte! |
|
|