![]() |
|
Visa resultat för omröstning: Har du sett vilda delfiner i Grekland? | |||
Ja, en gång |
![]() ![]() ![]() ![]() |
33 | 23.91% |
Ja, några gånger |
40 | 28.99% |
Ja, många gånger |
10 | 7.25% |
Nej, tyvärr |
55 | 39.86% |
Antal röster: 138. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
||||
|
||||
![]()
Har hänt ett par gånger, men inte lyckats fånga på bild tyvärr. En gång inne i Rhodos hamn, det var otippat.
Minns även några gånger man suttit på däck på en färja, hört ordet "Dolphins" ropas av någon, varvid alla inom loppet av några sekunder kastar sig iväg mot relingen för att få en skymt av djuren. Kanske har det någon gång varit en skämtare som ropat för att se effekten, men det har jag inget belägg för ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi såg delfiner på stranden på Kefalonia -96
![]() Jag kommer ihåg att jag blev nedskvätt av en förbispringande pojke som ville komma nära delfinen. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Själv har jag bara sett på ett ställe, på väg in i Yialos hamn på Symi. Känslomässig syn ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har tyvärr aldrig lyckats få dem på bild, jag är så dålig på att ta kort
![]() Men delfiner har vi sett vid två tillfällen, en gång på resa med Skopelitis från Naxos till Koufinissi och senast i somras när vi åkte från Ag. Nicholaus på Kreta till Milos. // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
I somrast när vi åkte ifrån Agathonissi med Nisos Kalymnos såg vi helt plötsligt delfiner som följde med båten och naturligtvis hann man inte få upp kameran för att kunna dokumentera upplevelsen. Men det var en helt otrolig känsla att se dessa delfiner som hoppade, dök och simmade intill båten. En underbar upplevelse och ett trevligt minne.
Britt-Marie |
![]() |
|
|