![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Åh , tack så mycket.
![]() Få visa karln om han kanske kan försöka ställa in parabolen i denna riktning. Katerina |
|
||||
|
||||
![]()
Ruff DIY inställning utan instrument..
Sätt upp antennen på stugans södervägg, sikta in den efter en vanlig handkompass rakt mot söder och "lite" till vänster. (med stugan i ryggen) Låt mottagaren göra en sökning, med lite tur så hittar den en kanal direkt. Vrid antennen till bästa bild och dra år skruvarna, låt mottagaren söka klart och lagra kanalerna. Brukar fungera. Om inte så tar inte radionasaren i byn så mycket för att göra detsamma. Hoppas Ni bor på en sydsluttning, på nordsidan av ett brant berg blir det svårt. //PO ![]() Senast redigerad av PO den 2007-01-20 klockan 19:30. |
|
|||
|
|||
![]()
Men det går inte att få in det utan kort (drygt 1600skr/år), vi har prövat! Det var inte så svårt at ställa in parabolen med hjälp av en handkompass. Vi klara av det och vi har aldrig gjort det förrut.
Agda |
|
|||
|
|||
![]()
Synd att det inte går. Då får jag väl skaffa ett.
Tack så mycket igen för alla era svar. Jättesnällt! Katerina ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Katerina!
Har ni Nova? Jag har för mig att man kan beställa svt europa genom dem....eller har jag fel? ![]() Yvonne |
|
|||
|
|||
![]()
Jo, men visst kan man det.
Jag har svt europa och har informerat Katerina på hennes inbox hur hon ska göra. Monica Senast redigerad av inkfish den 2007-01-22 klockan 13:41. Anledning: långt citat |
|
|||
|
|||
![]()
Monica, kan du inte berätta för mig med hur du gör för att ha SVT Europa genom NOVA?
Agda |
|
|||
|
|||
![]()
Jag vill också gärna veta det!
Yvonne |
|
|||
|
|||
![]()
Nej, vi har inte Nova.
Monica gav mig info hur jag ska göra ![]() Katerina |
|
|||
|
|||
![]()
Nu har jag nog svarat för snabbt och jag missförstod det hela.
Man kan inte beställa Svt Europa genom Nova, sorry tjejer Monica |
|
|||
|
|||
![]()
Nu har vi prövat att få in svenska kanaler utan kort men, men.
Det var som Agda skrev att det går inte. Det första jag ska göra på måndag är att beställa programkortet. Kul, nu kommer min mamma att stryka mina klädesberg utan problem när hon kommer och hälsar på i sommar. Stryka och titta på svensk tv. Kan det inte bli bättre ![]() Katerina |
|
||||
|
||||
![]()
Stryka och titta på svensk tv. Kan det inte bli bättre
![]() Stryk TV`n ! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Om Du har en bra adsl-uppkoppling kan Du eventuellt skaffa Digital-TV över nätet. Läs mer: http://www.telia.se/privat/produkter...er_tjanster_tv
//PO |
|
|||
|
|||
![]()
SVTEuropa har just bytt sattellit, så nu blir det till att ställa om parabolen.
|
|
|||
|
|||
![]()
Det går visst gratis om du har en av viasat godkänd box och ringer och meddelar numret på boxen så öppnar de upp gratis. Men du måste ha någon som är skriven i Sverige som ringer..
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Det är något fel på mottagningen av svt, sen i går morse tror jag. Är det någon annan med samma fel? |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Min funkar, men när jag gick in på svt europa i går för att kolla tvprogrammen står det Varning kryptering har förekommit igen, ta ut dekoderna och ladda igen, ungefär så. Monica |
|
|||
|
|||
![]()
ok, ska prova imorgon.
thanks |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, så kan man ju också se det
![]() Men det här med svensk tv är en bra muta ![]() Katerina |
|
|||
|
|||
![]()
Man kan ju faktiskt fuska lite om man vill. Man tar helt enkelt och skaffar sig ett svenskt sattelitabbonemang, skrivet på ens svenska adress eller hos någon släkting i Sverige. Sen tar man med sig boxen med programkortet till Grekland och skaffar sig en stor parabolskål på plats. Jag skulle anta att den ska vara över 100 cm i diameter minst. Någon som är kunnig borde rikta in den på rätt sattellit för signalerna för svensk tv är svaga så långt ner i Europa.
Det är ju inte tillåtet att göra så här men så länge abbonemanget betalas varje månad så finns det ingen som kontrollerar var man tar emot signalen för det man betalat för... ![]() |
![]() |
|
|