Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-12-23, 15:41
aake aake är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: April/maj resa till Kreta

Hej!
Naturligtsvis ska ni resa till Rethymnon! Staden har det mesta. Utmärkt strand,pool på många hotell,massor av matställen,många sevärdheter,underbara människor,osv osv. Att hyra bil är inget problem,men se upp i trafiken! Om ni vill handla billigt så gå upp i stan en bit, för efter strandpromenaden är butikerna mycket dyrare. Själv åker jag dit slutet av maj i två veckor .
Innan du beställer resan så kolla restiderna. Reser du med Fritidsresor har du en besvärlig hemresa,men Ving har mycket bra restider.
Hälsn.aake
Svara med citat
Gammal 2006-12-23, 17:46
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

..och jag som varit både i orterna väster om Chania och i Rethymno säger tveklöst CHANIA-området... Chania är 1000ggr mysigare än Rethymno och alla orter som ligger i ett pärlband längs kusten västerut har bra bad etc..Platanias som bas och så närheten till Chania skulle jag rekommendera.... Från Chania med bil når ni lätt massor av sevärda platser!! Köp Jannes e-guide över Chania -området och ni har massor av tips för en lyckad semester!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2006-12-24, 10:13
Argyris Argyris är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2005

Jag håller med Lissi,

jag har varit i Rethymnon, Georgopoli och Chania, jag gillar Chania området mycket mer.

Man kan hitta båda lunga ställen och party ställen, både stora stränder och små badvikar...

Helt enkelt allt vad man vill ha. Desutom är transfer från Flyget närmare i Chania.

/Nico
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:50.