![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag använde också halvolja till takbjälkarna med mycket gott resultat. Trägolvet har vi ännu inte behandlat och det diskuteras fram och tillbaka om vilken metod som är bäst. Några experter säger att lackning är det absolut bästa, medan andra säger att olja är bäst. Såpar du det obehandlade trägolvet utan annan behandling eller menar du att du använder såpa efter halvoljan? I den delen där vi lade trädgolv för 2 år sedan har vi nu ett ganska så fult golv eftersom den högkvalitativa golvoljan visade sig vara en flopp. Nu har även den nyare delen av köket fått trägolv som vi fortfarande inte gjort något åt och det ser onekligen lite tokigt ut med en ljus och en mörk del. Det misslyckade golvet ska slipas om så småningom så att ljust trä kommer upp i dagern igen. Det enda rengöringsmedel jag använt på den gamla delen är såpa. //Zanét ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() //Zanét ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Till de andra golven använder jag ett ur gammalt recept 1liter koncentrerad såpa + 4 liter kallt vatten som skuras in direkt på det obehandlade golvet. Resultatet blir otroligt bra! Agda |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() //Zanét ![]() |
![]() |
|
|