![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag väntar också på mer info från Framnäs. Från Haparanda har jag fått följande information:
Grekisk afton med gruppen Taximi onsdag 15 november kl 20:00 i Folkets Hus Danssalong Grekisk mat serveras. Biljetter: Haparanda Teaterföreningen tel 0922-145 49 Och så två citat ur recensioner: "Mycket vemod men ett vemod som med ett kast på huvudet och en ny glimt i ögat kan övergå till trotsig glädje eller lekande retfullhet. Eller rätt och slätt i högre och högre tempo så att livet bara måste levas. " Bohuslänningen "På bordet är det uppdukat med läckerheter. Med grekisk sallad, moussaka och färskt lantbröd smältande i gommen förflyttas jag till Sifnos strandpromenad, Folegandros små torg och Karpathos fiskebyar. Jag ryser flera gånger. Dansens musa, Terpsikore, försöker hindra mig från delikatesserna på bordet. Vi får bland annat höra rebetika, den grekiska bluesen som med sitt ursprung i suspekta hamnkvarter får Eminem att likna en korgosse. Det är krocken mellan Arabien och västerländsk blekfiskultur som gör den grekiska musiken så bra." Arbetarbladet |
|
|