Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-10-02, 15:28
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Hur kul är Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av Lopez
Annars tycker jag att maten på Kreta genomgående är
ett snäpp bättre än den på öarna, även om det sälvklart
finns riktiga lågvattenmärken även här, och då främst längs
Chaniakusten.
För min del, så anser jag att maten längs med Chaniakusten är helt formidabel. I somras så åt jag helt klart bästa maten där, och jag har aldrig ätit så mycket grekisk husmanskost som i år.

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2006-10-03, 16:37
muffinss avatar
muffins muffins är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006
Standard Sv: Hur kul är Grekland?

... Komiskdramatisk episod igår på tåget så fick mig att tänka på denna tråd.

Tog tåget för att åka hem till min mamma.
Tåget var full och jag stod upp tillsammans med många andra människor.. jag hade ändå en tågresa på endast 10min... så jag tyckte inte att det var så farlig.... plus att jag är van. Det är alltid så på tåget, varje dag jag åker till universiteten är det full men jag stör mig inte på sådanna grejer.

Helt plötsigt vänder sig kvinnan som stod brevid mig och skäller ut mig " Du står mycket nära mig!! Jag kan inte ens röra mig" Jag fick en chock. Och alla andra omkring oss verkade lite förstummade. Hon nästan skrek på lilla mig som var storleksmässig hälften i jämförelse med de flesta i tåget.

Jag bara sa "ursäkta mig". Och sen efter en stund.. "Jag kan inte göra så mycket. Det är mycket folk på tåget". Och hon svarade med att mumla nåt tillbaka.
Men jag var ändå i chock tillstånd då jag lämnade tåget.

Visst fanns det mycket folk och har man stått länge kan det bli jobbig i längden men kom igen... lite trevlig kan man va istället för att skälla ut okända människor som precis steg på tåget... Hon kunde ju inte kräva att ha en freezome omkring sig då allla andra hade det likadan.
Jag borde säga till henne att inte klaga på mig utan till SJ och be de att sätta flera tåg i trafiken men men... man kommer på bra svar i efterhand.

Man kan visst råka för otrevligheter överallt. i Grekland, Sverige, I frankrike you name it :-( och ledsen blir man
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:51.