Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Andra länder > Asien

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-09-07, 10:55
anoula
Gäst

Standard Sv: Vad får man inte missa i Bangkok?

Vi var i Bangkok nästan uteslutande för shoppingens skull. Vi hade då bott i nästan tre veckor i bungalows på Koh Samui och i Krabi och ville avsluta de sista tre dagarna av semestern lite lyxigt. Vi tog således in på lyxhotell och besökte de olika marknaderna. Pratunam är en av dem och den är verkligen gigantisk! Jag passade dessutom på att få två klänningar uppsydda hos en skräddare som jag fått rekommenderad - 600 spänn för två klänningar uppsydda från scratch varav en i thaisiden! Kunde säkert ha prutat ännu mer, men jag tyckte synd om skräddaren!

Ett tips: i Bangkok vill ALLA luras. Alla taxichaufförer har en kompis som har en gold shop/sea food restaurant. Alla vill hjälpa dig med något, mot betalning. Detta kan vara mycket tröttsamt, men efter någon dag kom jag på ett knep: varje gång någon försöker få din uppmärksamhet säger du: "Oh, hello! I have a taxi and can drive you anywhere, are you interested? Special price for you". En del blev knäpptysta och en del bara skrattade. Det är svårt att låta bli att bli otrevlig efter ett tag, när den femtielfte försäljaren försökt pracka på dig något, men detta var ett bra trick!
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:49.