![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Snabbt svar önskas!
Tog ut mina slantar jag hade tänkt ta med mig till Samos igår. Har ICA-Bank/Mastercard, ska jag sätta in dem igen o använda kortet i automat på resmålet??? RESER I MORRON. Hade tänkt växla rubbet på Forex Landvetter... Skit va vankelmodig jag blev nu!!! ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Växla någon tredjedel av reskassan på forex eller hälften. Ska du luffa runt eller bo på en ö? Bor du på samma ställe, kan du väl bara stoppa in det i en safety box, så slipper du bära med dig. Jag skulle växlat innan på forex, men inte allt. glöm inte ta med kortet bara till grekland!
|
|
||||
|
||||
![]()
Grejen är att jag är så jäkla gammalmodig att jag aldrig använt kortet utomlands förr.
Har alltid växlat rubbet hemma. Jag kommer bara att vara på Samos. |
|
||||
|
||||
![]()
Ingen fara att använda i bankomat. Läs bara noga vad som står. välj dessutom språk i bankomaten så du förstår! Är du osäker ta med dig resesällskapet som tolk! Annars växlar du allt hemma, om du är osäker på bankomaten! Men håll i handväskan!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vilket ressällskap?
![]() Är ensamresenär UTAN handväska ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, åker du själv och osäker på bankomaten, är det väl bäst att ta med allt i euro. Men är du haj på engelska, så lyckas du kunna tyda det som står i displayen på bankomaten...........
Ingen handväska? Då stoppar du pengarna i bh:n! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jajjemen
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har inga probs med engelskan. Det va ev valutapåslag jag var orolig för..Men efter vad Janne skriver så har tydligen ICA-bank inga sådana.... Kan man lita på det? Hrmmmm..
Blir nog att jag gör som jag brukar... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det kan inte vara många ören dyrare att ta ut på bankomaten därnere.... Hade ung samma kurs som det jag växlat på forex
Ingen fara med några 100% påslag! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Jag har också Ica Mastercard, de tar inga avgifter för uttag! Jag har tagit ut pengar i flera länder med det (har haft det i drygt fyra år). Smidigare finns inte! |
|
||||
|
||||
![]()
Fasiken Elisabeth, jag hinner inte till affären nu
![]() ![]() ![]() Äsh, det får bli som vanligt ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Du ka ju i alla fall prova att ta ut lite pengar på Samos någon dag, bara för att testa till nästa gång ![]() Om du har några kronor kvar på kontot alltså |
|
||||
|
||||
![]()
Har inte tid att åka till stan 2,5 mil , närmsta ICA butik bortsett från den som stänger 5 o ligger närmst.. Skit!
Jodå, ska ta med kortet o testa ![]() Imorrrn ska jag testa "moppeintyget" *flin* Landar 12,45 lokal tid i morgon så det finns gott om tid att leta moppeuthyrare.. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Och så kan du ju leta upp nån dator nån dag och slänga in några ord om vad intyget hade för värde ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
"Will do my very best Miss Sofy!"
![]() ![]() Jag packar o lagar mat samtidigt som jag sitter här "netaddict" så det är inte konstig att jag glömde packa ner badkläder ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hei. Jeg sjekket Forex og Nordeas kurser før avreise 2. august, ingen forskjell da. Cashet en del på flyplassen. Tips - om du reiser via Gardermoen flyplass, i minibanken før sikkerhetskontrollen (til høyre tror jeg), var kursen ca kr. 0,50 bedre pr. Euro enn om en benyttet minibanken etter sikkerhetsjekken. Fin kurs
![]() |
![]() |
|
|