![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Okej, tack Karin, då böjer jag mig.
|
|
||||
|
||||
![]()
stranden på kortet som det står Amori på er stranden på Amoopi...
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Det här verkar bli Kalimeras mest svårlösta fråga någonsin
![]() Tolkar du Ia rätt nu? Jag tolkar henne mer som att hon sett vykort där det stått Amori och att hon känt igen stranden som en av Amopis stränder. Det behöver ju inte innebära att stranden heter Amopi. Bildgåtorna kan slänga sig i väggen, det här är den verkliga gåtan ![]() Namn på stränderna i Amopi som jag hört är Small Amopi (då finns det troligen en Big också) och Lakki. Nån som kan fylla på? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi kan ju helt enkelt döpa om en av stränderna till det. Så slipper de slänga sina dyra tryckta vykort i sjön.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Googlade på Amori Karpathos för att finna svaret.
Och vad får jag upp för sida tro??? Karpathos - Diskutera med Kalimera Amori, Karpathos? Elisabet. Idag 00:52 av Elisabet · Gå till det senaste inlägget. 5, 137. www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=16 - 49k - Cachad - Liknande sidor SUCK, hur ska man kunna hitta det man söker om google gör så????? ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
[INDENT]Bara för din skull ska jag offra en dag där o kolla läget
![]() [/INDENT] |
|
||||
|
||||
![]()
När jag googlade så hittade jag faktiskt nåt; en holländsk sida som jag inte fattar vad den handlar om, men den räknar i alla fall upp olika platser på olika grekiska öar och under Karpathos står det:
KARPATHOS • Pigadia • Amori • Arkasa • Lefkos • Achata, Kira Panaïa, Apella en Ajos Nikolaos • Diafani • Olimbos Så Amopi kanske brukar kallas/stavas så helt enkelt? ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Fast där framgår ju felet rätt tydligt - eftersom Amopi inte är med.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
...det finns en del små snuttstränder/vikar/hamnar söder om Amopi, som naturligtvis har namn.Ska spörja English Jon om detta snarast.
Mikke |
![]() |
|
|