![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Hej Assar Här är en (2) som bott på Denise, kom hem i går eftermiddag så vi var på hotellet till och med i går morse ![]() Läget är både bra och dåligt beroende på hur man ser det hela. Utsikten är formidabel, man ser inte hela stan, men halva kan man säga. Den del man ser rakt fram är inloppet från det öppna havet. Man ser också kastrot, de små kyrktorn som finns en bit ovanför rådhuset nere vid gästhamnen. En tjusig syn är det berg mitt emot som stupar brant ner och där det ligger en del bebyggelse här och där längs slänten. Lite till höger finns den som vi förstod var, den nyare bebyggelsen med många hotell mer nära havsnivån så att säga. Bland annat ligger ju Apollo´s komplex Sunrise Village där. Denise´s läge är lugnt om man som vi bor med balkong (markterass) inåt gården. Visserligen går ringleden förbi ingången och bitvis är det en hel del trafik, särskilt hörs ju alltid de tvåhjuliga fordon som inte har tänkt på att de kan åtgärda bristfälliga motorer/ljuddämpare. Nedanför hotellet pågår ingen trafik, det är så många smågränder att bara tvåhjulingar med nöd och näppe får plats. Vi bodde i lägenhet med markterass, 2 (!) meter från den lilla osymetriska poolen och trädgården (inte vacker) med sin c:a 7 meter höga palm. Det är bättre att vara sanningsenlig anser jag och vad vi tyckte i korta drag var detta: Om ni ska bo i lägenhet och hamnar vid trädgården så är det som vi tyckte, slitna rum som duger utmärkt att spendera så lite tid i som möjligt. Det är tråkiga väggar, en del avflagnad färg, jag tror huset byggdes 1984 som jag minns Apollo´s information rätt. Dock fungerade toalett, handfat, dusch, diskbänk och kylskåp helt perfekt. Det droppade lite från kranen i duschen, packningen var inte helt frisk och vi sade/klagade aldrig på det. Kylskåpet förde en del liv under natten men i regel var vi så trötta och somnade snabbt att det inte väckte oss mer än någon enstaka stund. Vår syn på rum är att de ska användas på natten och till långa frukostar, eventuellt lata timmar någon gång då man inte orkar företa sig någonting och funderar på nästa aktivitet. Därför är boende på Denise helt ok om man inte har stora krav på komfort, vacker inredning eller annat. Vad "annat" kan vara vet vi inte. Det var för övrigt dåligt med plats i garderoben, vi är två som alltid lyckats ta med oss för mycket kläder. Vi borde lära oss detta och lita mer på vår outtömliga energi att tvätta kläder vart efter. Har ni boende på någon annan våning på Denise än markplan så vet jag inget om hur det var. Jag antar att det var mest hotellrum eftersom hotellet serverar frukost. Kvinnan i ägarparet, Mary var glad och hälsade när hon var där. Spiros såg vi två gånger minns jag och han var en mussla, var där och kollade mest att saker och ting verkade gå sin gilla gång. Det finns en son, Dennis tror jag han hette, han skötte mest sittande i reception men var och städade i poolen ett par gånger. Tydligen gjorde han det mindre bra för Spiros fick "göra om" allt en av dagarna. Dennis uppskattade jag till c:a 16-17 år, han sa alltid "hallo" men var annars inte pratsam. Hoppas detta inte ställde till tankarna om vistelsen på Denise för dig ? Jag har varit sanningsenlig men då har vi sett någonstans kring 16-17 hotellrum/lägenheter de senaste 7 åren på skilda platser i Grekland. Hasse ![]() |
|
|