Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-07-24, 15:57
CamillaN CamillaN är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Fickpengar 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Joppan
Har aldrig betalat samma pris på ölen i Grekland som i Sverige Det mesta man har betalat för en öl är nog max 2,50 -3,00 euro, hemma kostar dom ju 45-55:-, var har du varit måntro
/Joppan
För några år sedan gav vi ca 56 kr för en LITEN öl i Venetsianska hamnen på Mykonos. Nog för att man vet att det är dyrare där men då blev vi
Svara med citat
Gammal 2006-07-24, 17:09
muffinss avatar
muffins muffins är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006

Jag förstår inte varför folk blir förvånade över de grekiska priserna. Visst är det billigare i Bulgarien ( fast min vän som är där just nu tyckte inte det ) men inte har de samma utgifter som lön, eller hyra som en affärs/kafe mm ägare har i Grekland.
Priserna i Grekland kan inte vara samma som för 6-10 år sedan. Jag åker nästan varje år till staden Drama i norra Grekland och priserna på sprit/kaffe mm liknar de priserna som vi har här. Men de flesta kaffe/clubbar renoveras varje år, och servicen är strålade. Jag behöver inte stå i kö och bära ut själv kaffe, drinkar mm och stå i kön för att komma in i en club har det aldrig hänt mig. Betalar jag 6-7 euro för att komma in, får en drink på köpet. Billig tycker jag.
Det har hänt att jag har betalat 6 euro för en kopp kaffe i Aten men å andra sida.... med tanke på själva platsen och servicen var det värt det.
Svara med citat
Gammal 2006-07-24, 17:38
gianluccas avatar
gianlucca gianlucca är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006

men just kaffe är ju relativt dyrt i grekland....
och camilla....mykonos är ju extremt...går inte att jämföra med greklands snittpriser....visst har allt blivit lite dyrare...men tycker ändå man kan leva någorlunda billigt....menar..skulle man äta alla måltider ute+ boende hemma skulle det ju bli ganska dyrt...
Svara med citat
Gammal 2006-07-24, 19:18
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

I de olika trådarna om pengar har det ju förekommit siffror som varierar mellan 25 euro och 150 euro per dag och person!

Den enda slutsatsen man kan dra är med andra ord att det som gäller för den ena, gäller inte alls med nödvändighet för den andra...
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:52.