![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Där kan man se örnen som Anitaw nämner. "Germaniko Pouli" låter för mej som inte kan så värst mycket grekiska som "den tyska kycklingen" - kanske ett bra namn på örnen ![]() Hur som helst utgick jag från motorvägskorsningen vid Chanias västra utfast och gick någon km fram till en BP-mack på höger sida. På vänster sida fanns monumentet. När man klev förbi carporten, hästen, hunden och kycklingarna så kändes det lite som att man egentligen inte hade där att göra. |
|
||||
|
||||
![]()
Det som ligger i Souda är begravningsplatsen för amerikaner, nya zeeländare, australier m fl. Tyskarnas ligger i Maleme.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Det som Patrik S har skrivit om är precis det jag frågade om, har fått en ganska bra beskrivning av vägen med, även om jag vill vara säker, vore tacksam för en kartbild med om det går att fixa ?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Någon karta tror jag som sagt inte finns men liiite sport ska det väl vara att ge sig ut på upptäcksfärd? ![]() Lycka till! |
|
|||
|
|||
![]()
Tacksam för alla svar jag fått på den här sidan och i ett ganska "smalt" ämne. Åker som sagt till Kreta på torsdag då jag förmodligen kommer att besöka dessa platser jag har fått beskrivning på. (beror lite på sambon)
![]() En liten undran bara, ni som varit ner i sommar, vad ligger priserna på, tänker mest på motorcyklar/bilar ? |
|
|||
|
|||
![]()
Hej,
jag har i några år varit på kreta i samband med "war memorial day" har träffat massor av engelska krigsveteraner och hört många spännande historier. Datum för detta är omkring 14-18 Maj. Jag bodde på Mikes place i Maleme där ca 30 veteraner bodde och festade i baren (trots sin höga ålder) Jag träffade en trevlig herre som var 86 och han kunde berätta historier och dricka. Nico |
![]() |
|
|