![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Fy på mig... ![]() Peter |
|
||||
|
||||
![]()
Jag jobbar inom flygbranchen och vet hur noggrant och säkert allting är, men ändå är jag flygrädd
![]() Det värsta är starten om vinden skulle vända när man precis lyfter eller om en lite större fågel skulle åka in i motorn ![]() Barbro ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag är helt förtjust i att flyga. Detta oavsett plantyp. Sett mot bakgrund av den dramatik vi fingo uppleva under FN-uppdraget i Kongo/Katanga i tidigt 1960-tal kan man ej mer flygrädd vara.
Vi kom inflygande mitt i natten till Elisabethville med inlånade trupptransportplan från USA. Stora fyrmotoriga kärror av typ Globemaster. Brand i treans motor samt större delen av akterrodret bortskjutet av gendarmeriets luftvärn. I lasten cirka 20 ton ammunition för granatkastare samt diverse sprängmedel. Lägg till detta skarpladdade handeldvapen. Men, ned kom vi, ehuru under häftig beskjutning. Sedan dess har jag saknat förmåga att känna flygrädsla. Bifogar lite bilder från en svunnen tid samt även läcker bild på Corfus internationella flygplats och dess spektakulära rullbana. Lägg därtill den helt sanslösa inflygningen till Samos när vindriktningen tvingar planen att göra inflygningen strax ovan strand och hotell i Pythagorian. http://www.sendpix.com/albums/06071407/b9mjcjbty3/ Arne |
|
|||
|
|||
![]()
Har man flugit med ryska FN-plan i Forna Jugoslavien efter ha festat med piloterna i baren kvällen innan, så ska man väl klara av Novair också. Jag älskar att flyga, speciellt forna DC åttans lilla halvhalt innan take-off gillade jag.
Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Er ikke så veldig glad i å reise med fly, men det går bedre nå enn før. Når jeg kjenner at skrekken er på tur å ta meg, da lukker jeg øynene og prøver å innbille meg at jeg kjører buss
![]() Men MÅ de virkelig opplyse at flyet er forsinket pga tekniske problemer???? JEG VIL IKKE VITE OM DET !!!! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() |