![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Utan att ens titta i denna tråd trodde jag att alla "som vanligt" skulle skriva Rhodos
![]() Själv har jag inte tyckt illa om någon ö, men för några år sedan gjorde vi en båtutflykt till en plats jag INTE gillade: Marmaris. Men det är ju inte Grekland förstås ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det finns väl ingen ö som är "dålig" rakt av heller??!
På alla de öar jag har besökt finns någon plats jag inte gillar, och på varje ö finns det också platser jag gillar. |
|
||||
|
||||
![]()
Varje ö har ju nåt som man fastnar för och då finns det ju inte nån ö som man ogillar men d finns ju öar som man gillar mer som Skiathos me sitt partyliv och fina stränder
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Egina är en av de öar som står längst ner på min återvändarlista.
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Så jag tycker definitivt man kan säga att man ogillar vissa öar, precis som man gillar andra desto mer. Det är ju som att säga att man gillar alla städer i Sverige ... Och det gör i allafall inte jag. Vissa älskar Stockholm, andra avskyr Stockholm och föredrar Göteborg, medan andra trivs på mindre orter. Jag bodde två år i Kalix, i norraste Norrbotten. Orten har 8000 invånare, det var för litet för mig. Nu bor jag i Stockholm. Min väninna däremot är från Älvdalen, med ungefär lika många invånare som Kalix. Hon älskar sin hemort, men förkastar Stockholm med lika stor hetta. Alltså, det handlar självklart inte bara om antalet invånare. Kalix var helt enkelt för kallt, för mörkt, för långt norrut, luktade för mycket pappersmassa (!) hade dåliga restauranger och magert nöjesutbud. Smaken är ju som bekant - delad! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag håller med Lissi, för det måste vara någonstans jag inte varit ännu! Åtminstone inte i Grekland
![]() Min tanke när jag såg själva frågan/tråden var inte så positiv... Det kan bero på att jag inte har upplevt något direkt negativt på något ställe där jag har varit i Grekland (Rhodos när jag var barn, Parga, Kreta några gånger, Lefkas, Korfu och nu Samos som står på tur ![]() Men det är alltid intressant att få höra andras åsikter ... ![]() Hena Senast redigerad av Hena den 2006-07-08 klockan 00:27. |
![]() |
|
|