![]() |
|
|
||||
|
||||
|
Kul att Mylos fortfarande levererar.
Det var säkert 20 år sedan jag var där och jag var imponerad av både mat och dekorationer. Ha en fortsatt fin resa Kajja! // KR |
|
|
||||
|
||||
|
Kalispera!
Ljuvliga dagar avverkas här på Kreta. Igår var vi på Mamas taverna (tack för tips Lena). Vi beställde 2 meze var och ett ugnsbakad bröd med tzatziki-o tomatdipp. Efter den måltiden ville jag "aldrig mer äta" kändes det som. Stora fat med fyllda champinjoner, ostfyllda paprikor, shrimps saganaki och ugnsbakade grönsaker. Efter det bjöds det på mjuk kaka med glass, raki och "tjejouzo" samt en skål med olika frukter och där tog den kvällen snabbt slut. Rakt i säng!!Har badat o solat på bästa stranden idag. Skrev jag att avgiften för solsängar, 10€, togs bort efter en dags test. Nu är de gratis igen och folket handlar från tavernan. Man ska aldrig ändra på ett bra koncept!! På em tog vi en vespautflykt genom byarna till Kolymbari. Längst bort vid lilla hamnen och smågatorna är det så mysigt. Riktigt gamla hus och beget som reser sig i bakgrunden. Nu lite kallt vitt i glaset på balkongen. / Kajja
|
|
|
||||
|
||||
|
Låter som ni har det helt underbart. Synd att tiden går så fort.
Kerstin som precis kommit till Grekland och vi har allt det fina framför oss |
|
|
||||
|
||||
|
Tack snälla Kajja för rapporter!
![]() Men vilken tur att ni hittade alla borttappade saker! |
|
|
|||
|
|||
|
Kul att ni gick till Mamas!. Det är en favorit. Både när det gäller maten och den supertrevliga personalen. Där håller de öppet vecka 44, när de andra börjar stänga ner.
Fortsätt njuta och skriv, så vi andra får njuta med. /Lena
|
|
|
||||
|
||||
|
Säger samma sak!
![]() / Anne
|
|
|
||||
|
||||
|
Gomorron!
Igår kväll tornade svarta moln upp sig som mörka skulpturer på annars klar himmel. De utvecklade sig till ett spektakulärt ljusskådespel med blixtar och ljussken. Inget regn och bara ett svagt muller. Regnet kom inatt när vi sov. Nu är himlen klarblå igen men moln lurar väster ut. Får hoppas på sol o bad en stund åtminstone. Sista kvällen och vi ska äta på favorittavernan Palerria. Det gör vi varje gång vi är här. En liten undangömd pärla med genuin atmosfär. Golvet består av grus, stolarna är olika, maten underbar och solnedgångarna vid stranden fantastiska. Det blir deras Giouvetsi, ostgratinerad köttgryta I lerpot, för mig. Längtar redan! 2 veckor här är precis lagom för att längta hem till ordning o reda, skogsdoft o svamp, På spåret o fredagsmys och familjen. Vi kommer hem precis lagom till SHL på TVn där HV71 förmodligen får stryk igen..men under har skett förr ![]() / Kajja
|
|
|
||||
|
||||
|
Tack för trevliga rapporter och ha en fin resa hem!
// KR |
|
|
||||
|
||||
|
Trevlig hemresa!
|
|
|
||||
|
||||
|
Stort tack för rapporter, och trevlig resa hem!
|
|
|
||||
|
||||
|
Den där giouvetsin lät underbar.
![]() Tack för rapporter och ha en bra resa hem! Hälsningar Anne |
|
|
||||
|
||||
|
Oj. Har det redan gått 2 veckor. Tiden går fort när man har det trevligt och det förstår jag att ni haft. Men visst är det skönt att komma hem. Ha en bra resa hem.
Kerstin |
|
|
|||
|
|||
|
Tack för att du skrivit, Kajja!!
Giovetzi, å så gott, en favorit ![]() Ha en fin resa hem! Catlady 🐈
|
|
|