Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren
Masse! Den 30/7 skrev jag här - tänk att få sitta tillsammans med dig och hustrun här på Tilos och njuta av en ouzo tillsammans och fina minnen från Tilos och Leros.
Av en händelse hittade jag för några dagar sen en liten dagbok i en ”skräplåda”. Självklart blev jag nyfiken och kunde läsa följande …
- Vi kom med katamaranen till Leros och tog sen taxi från Ag Marina till Pandeli där vi skulle bo. Gissa om vi blev överraskade när vi kom fram och upptäckte Masse med fru med en flaska skumpa ❤️ 🥂🥂🍾
Tro det eller ej men sidan är daterad den 14/9 -16, vilket var igår för 10 år sen.
Och igår 10 år senare 14/9 kom vi med Blue Star till Tilos.
|
Jo jag "minns det som igår" som man brukar säga. Det var en riktigt rolig överraskning. Vi hade ju vidtalat vår värdinna (tror hon hette Maria) i förväg och bett om hennes hjälp när ni skulle komma. Vi satt vid ett litet bord på andra sidan poolen och väntade på er med en flaska skumpa när ni kom. Och till en början såg ni inte oss så Maria informerade er om de vackra omgivningarna och pekade i riktning mot oss och kullarna där bakom och utropade och pekade med hela armen " Där borta ligger Plaaaaataaaanoooos! Och till sist upptäckte ni oss och vi kunde äntligen skåla och hälsa välkommen. Jattekul minne!!!!
Och visst hade det varit jättekul att ses igen på Leros eller Tilos. Men det går tyvärr inte. Så vi får vara glada för de fina minnen vi har som jag fortfarande skrattar gott åt då och då.
Ha det gott!
Masse